شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
برای نخستین‌بار
۲۵ آمبولانس هلال‌احمر به زائرین اربعین در عراق خدمت می‌کنند

جمعیت هلال‌احمر علاوه بر درمانگاه‌های ثابت که در کربلا دارد و از طریق آنها به زائرین بیمار خدمات می‌دهد، در مناسبت‌های خاص نیز خدمات خود را در عراق افزایش می‌دهد. در حالی که 18 روز تا اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) باقیست، جمعیت هلال‌احمر ایران برنامه‌های مهمی برای رفاه حال زائرین در عراق پیش‌بینی کرده است.
روز گذشته پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام
 ۲۵ دستگاه آمبولانس هلال‌احمر به عراق به منظور خدمات‌رسانی به زائرین اربعین خبر داد. برای نخستین‌بار است که جمعیت هلال‌احمر این تعداد آمبولانس را برای خدمات به بیماران روانه عراق می‌کند.
کولیوند افزود: «۲۰۰ پزشک و پیراپزشک در درمانگاه‌های صحرایی هلال‌احمر به زائرین اربعین خدمات پزشکی و درمانی ارایه می‌دهند.»
محل استقرار درمانگاه‌های صحرایی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران در بروشورهایی که روابط عمومی سازمان حج و زیارت تهیه کرده است در اختیار زائرین اربعین قرار می‌گیرد. در این بروشورها مشخص شده که زائرین می‌توانند اطلاعات دقیقی از مسیرها و درمانگاه‌ها به دست آورند. شماره تماس مراکز پزشکی و درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نجف و کربلا در بروشورهایی که به زائرین داده می‌شود درج شده است و آنان می‌توانند در صورت نیاز به این مراکز مراجعه کرده یا تماس بگیرند. کولیوند اضافه کرد که تعداد ۲۰۰ پزشک و پیراپزشک نیز در این درمانگاه‌ها مستقر می‌شوند. این درمانگاه‌ها با درمانگاه‌های عراقی هماهنگ هستند و در صورت نیاز از خدمات درمانگاه‌های عراقی استفاده خواهند کرد. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر وجود درمانگاه‌های هلال احمر در نقاط مرزی کشورمان، داخل عراق و در مسیر پیاده روی زائرین را موجب دلگرمی و آرامش خاطر زائرین اربعین دانست.


تعداد بازدید :  261