شماره ۱۴۸۸ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
جنجال‌های سریال پدر ادامه دارد
یک شوی تبلیغاتی دیگر به نام «ریحانه»
یک‌بار دیگر سریال پدر تیتر رسانه‌های مجازی شد تا نشان دهد سازندگان این سریال بازی‌های رسانه‌ای را بلدند و از هر بهانه‌ای برای تبلیغ کردن محصول‌شان استفاده می‌کنند...

پولاد امین|  ماجرا از آن‌جا آغاز شد که عکس‌های   بی‌چادر ریحانه پارسا در فضای مجازی منتشر شد. این بازیگر که از بدو حضورش در این سریال روی پوشش باچادر او مانور پررنگی انجام شده بود، حالا با انتشار این عکس‌ها انگار که تمام تلاش‌های سازندگان سریال در فرهنگ‌سازی حجاب برتر بر باد رفته باشد، خیلی زود آماج هجمه عظیمی قرار گرفت...
پاتک علیه ریحانه
عکس‌العمل سازندگان سریال سریع بود. ابتدا سازندگان سریال پدر تصویر و پستی کنایه‌آمیز خطاب به ریحانه منتشر کردند و نوشتند: ما عاشق نقش‌ها می‌شویم نه نقش‌پردازان که آشکارا پاسخی بود به ریحانه پارسا که نوشته بود: ریحانه، هیچ شباهت ظاهری به لیلای دیده شده ندارد.
برخورد دیگر سازندگان سریال اما بامزه‌تر هم بود: نام این بازیگر از هشتگ‌های مربوط به فصل دوم این مجموعه حذف شد.
ریحانه چه می‌گوید؟
ریحانه پارسا خواست غائله را بخواباند و نوشت: من تا ابد مدیون اعتماد این دو عزیزم و این جمله را ذیل عکسی از حامد عنقا در کنار بهرنگ توفیقی منتشر کرد.
حذف ریحانه؟
با این‌که واقعا نمی‌توان فهمید دلیل ناراحتی سازندگان پدر چه بوده اما گفته‌های عنقا نشان می‌دهد کار این دو بالا گرفته و احتمالا نام ریحانه پارسا از ادامه این سریال حذف شده است. عنقا با تایید این‌که «فصل دوم سریال پدر ساخته می‌شود» گفته که فصل جدید بر نقش شخصیت پدر تاکید خواهد داشت و قصه‌ای که نوشته شده هیچ وابستگی به دیگر بازیگرها به جز لعیا زنگنه ندارد.
 حامد عنقا البته در گفت‌وگو با «شهروند» کمترین اشاره‌ای به سریالش نکرد و بهرنگ توفیقی هم با ذکر این‌که در شمال بوده و نه از ماجرای ریحانه خبر دارد و نه از ساخته شدن سری دوم، صحبت درباره پدر را به‌زمان دیگری موکول کرد.
اشتباه ریحانه!
عکس‌های ریحانه پارسا نه بی‌حجاب هستند و نه این‌که از حجاب مرسوم جامعه و به‌خصوص سینمای ایران که حجاب معیار محسوب می‌شود چندان دور. پس برای همین نمی‌توان دلیل ناراحتی سازندگان سریال را توجیه کرد، مگر این‌که پای اهداف دیگری وسط باشد.
بگذارید صریح‌تر بگوییم: خیلی‌ها مهمترین عامل موفقیت سریال پدر را وجود و حضور حامد عنقا می‌دانند. یک ژورنالیست بالفطره که به‌عنوان مغز متفکر سریال پدر بلد است چگونه از کمترین روزنه‌ها به‌عنوان فرصتی برای خبرسازی‌های بیشتر استفاده کند.
عنقا شاید یک نویسنده درجه یک نباشد، اما روزنامه‌نگاری کاربلد است که چه در ماجرای نام خانوادگی سینا مهراد، چه در ماجرای پرش کاراکتر مهراد از پنجره، چه در سروصدا و جنجال‌های رسانه‌ای سینا مهراد علیه «شهروند» و چه حالا در ماجرای حجاب ریحانه نهایت استفاده را از این ماجراها برده. شاید از این رو باشد که خیلی‌ها حتی همین ماجرای ریحانه را نیز در راستای این قضیه می‌دانند. جنجالی که هم‌زمانی آن با خبر تولید قطعی سری دوم پدر عجیب و معنادار است. به‌هرحال عنقا بهتر از همه می‌داند که قرار نیست یک بازیگر تا ابد در نقشش بماند و اگر بار اول چادری شده تا آخر عمرش آن پوشش را داشته باشد. اما این‌که این سینماگر حرفه‌ای روی این قضیه حساسیت نشان می‌دهد یعنی خبرهایی هست.

  طبق شنیده‌ها ناراحتی عنقا از ریحانه پارسا ربط چندانی به ماجرای عکس‌های پارسا ندارد و بیشتر ناراحتی او از این است که فردای روز پخش آخرین قسمت سریال، این بازیگر تمام پست‌های مربوط به سریال پدر را از صفحه‌اش پاک کرده و به‌جای آنها این عکس‌ها را گذاشته. در واقع بیشتر از ناراحتی و اختلاف عقیدتی عنقا به‌دلایل رفاقتی از ریحانه دلگیر شده است.


تعداد بازدید :  1124