شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
هزینه خانوار کارگری 2/5 میلیون تومان شد
مردم: همه اقشار جامعه با کسری بودجه مواجه‌اند

شهروند| نتیجه جدیدترین بررسی میدانی نمایندگان کارگری کشور حاکی از افزایش هزینه‌های یک خانوار ۴نفره کارگری در تابستان امسال به  ۲‌میلیون و ۵۵۰هزارتومان است. پیشتر این رقم برای فصل بهار، ۲‌میلیون و ۲۰۰هزارتومان اعلام شده بود.
این در شرایطی است که مرکز آمار ایران نیز به تازگی در یک گزارش رسمی از افزایش هزینه‌های خانوارهای شهری کشور به بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰هزارتومان خبر داد. با این حساب و با در نظر گرفتن حداقل دستمزد در‌ سال‌جاری که 609هزارتومان تعیین‌شده است، می‌توان گفت حقوق مصوب کارگران کمتر از 35‌درصد هزینه‌های زندگی آنان را تأمین می‌کند. نظرات مردم در این‌باره را می‌خوانیم.  
فرهنگی:  مسئولان محترم موقع تصویب حداقل دستمزد لطفا این آمار و واقعیات رو در نظر بگیرن.
ناشناس:  مسئولان اقتصادی از الگوهای جهانی اقتصاد و پیاده کردن اون صحبت می‌کنن بدون این‌که در نظر بگیرن تا وقتی رانت و فساد مالی وجود داره استانداردهای جهانی در ایران با شکست
 مواجه می‌شه.
یک معلم:   موضوع فقط کارگران نیستن من معلم هستم که با 17‌سال سابقه کار و تحصیلات فوق‌لیسانس فقط 950‌هزار تومان حقوق می‌گیرم بدون هیچ مزایایی.
علی:   پدر بازنشسته من فقط 680‌هزار تومان حقوق می‌گیره.
نیازی‌خواه: «نوبخت معاون رئیس‌جمهوری: درگذشته درآمد کشور بیش از ۱۰۰‌میلیارد دلار بود اما در حال حاضر دولت کنونی با ۳۶‌میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند که با کمبود منابع روبه‌رو هستیم اما با همین مبلغ اندک باید در کنار مردم باشیم.»   این یعنی این‌که افزایش حقوق تعطیل!
ناشناس: همیشه آخرین جواب کمبود منابع و کمبود بودجه است چرا باید نتیجه 3دهه مدیریت اقتصادی کشور این باشه؟
داوودی: این دستاورد ارزشمند که حاصل تورم بالای 40‌درصدی است را به جناب آقای احمدی‌نژاد و وزیر اقتصاد ایشان جناب حسینی تبریک عرض می‌کنم.
محمد: من استاد دانشگاه آزاد هستم با مدرک دکترا و استادیاری حقوقم تازه شده 5/2میلیون! با این حساب بنده تازه به خط فقر رسیدم.
مهدی:   تعداد دوشغله‌ها و بازنشسته‌های شاغل گویای همه‌چیز است.
یک پزشک:  من با هزینه‌های سنگین در دانشگاه آزاد پزشکی خوندم و مطبی را اجاره کردم ولی همه درآمدم صرف اجاره می‌شد و ناچار شدم آن را تعطیل کنم. این داستان دیگه فقط کارگر و کارمند نمی‌شناسه وضع مالی همه افت داشته.


تعداد بازدید :  126