شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
بازار جهانی

شکایت سامسونگ از NVIDIA
شرکت سامسونگ به علت نقض حقوق مالکیت معنوی خود از شرکت سخت‌افزاری NVIDIA شکایت خواهد کرد. شرکت کره‌ای در شکایت نامه خود از کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا خواسته تا از فروش تراشه‌های گرافیکی ساخت NVIDIA در خاک آمریکا ممانعت به عمل آورد. این شکایت سامسونگ واکنشی به شکایت متقابل NVIDIA در سپتامبر گذشته محسوب می‌شود. NVIDIA در جریان این شکایت سامسونگ و Qualcomm را به علت استفاده بدون اجازه از هفت حق اختراع ثبت شده خود تحت پیگرد قرار داد و خواستار دریافت خسارت و توقف فروش تولیدات آنها شد. حال سامسونگ دست به اقدام متقابل زده است.

حمله بدافزار آمریکایی به ایران و روسیه
سمانتک از شناسایی بد‌افزاری خبر داد که به گفته کارشناسان از سوی کشورهای غربی و احتمالا آمریکا طراحی شده و اولین هدف آن روسیه است؛ ایران هم با 5‌درصد آلودگی در رده‌های بعدی اهداف آن قرار گرفته است. این بدافزار از‌ سال 2008 تابه‌حال برای جاسوسی و خرابکاری علیه دولت‌ها، زیرساخت‌های صنعتی، صاحبان مشاغل، محققان و افراد به کار گرفته شده است. کارشناسان معتقدند که این بدافزار ابرازی برای جاسوسی سایبری از دولت‌های جهان است.

نسخه سیستم عامل مک برای برنامه‌نویسان
شرکت اپل دومین نسخه بتای سیستم عامل مک Yosemite را برای استفاده برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان طراحی و روانه بازار کرده است. مشخص نیست آیا این آخرین نسخه بتای مک Yosemite است یا قرار است نسخه‌های دیگر بتای آن هم عرضه شود. مهم‌ترین مشکل نسخه بتای قبلی اشکالاتی در زمینه دسترسی به شبکه‌های وای – فای بود و هنوز مشخص نیست آیا در نسخه بتای جدید مشکل مذکور برطرف شده است یا خیر. اپل نسخه یاد شده را 10.10.2 (14C68k) نامیده است. اولین نسخه بتای سیستم عامل Yosemite دو هفته قبل عرضه شده بود.


تعداد بازدید :  268