شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
کفشی که بندهایش را به صورت خودکار می‌بندد!

شهروند|  یک شرکت کانادایی کفشی تولید کرده که نیازی به بستن بندهای آن نیست. کفش‌های تولیدی این شرکت از نوعی صفحه در پاشنه برخوردار است که فشار بر آن باعث تنگ‌شدن کفش‌ها می‌شود.
زبانه این کفش همچنین بدون دخالت دست و با یک حرکت پا کشیده می‌شود. شرکت سازنده که این کفش را پس از دو‌ سال تحقیق، تولید کرده است، به دنبال استفاده از باتری‌ها، موتورها یا سیستم مکانیکی برای تولید این کفش نبوده و تنها با ارایه سیستم کارآمد و ساده‌ای توانسته است کفش‌هایی تولید کند که به نوعی انقلاب در صنعت تولید کفش نام گرفته است.
 کفش جدید از کابل‌های بسیار مقاوم برای نگه‌داشتن پا استفاده می‌کند. نوعی از کفی پاشنه «پلی‌یورتان» حرارتی نیز به‌عنوان اهرمی عمل می‌کند که قفل کفش را هنگام نیاز به درآوردن آن باز می‌کند. نتایج آزمایشات تیم علمی این پروژه نشان می‌دهد که سیستم عملکردی این کفش بسیار مقاوم است و تا زمان از بین رفتن بافت کفش قادر به عملکرد هوشمند است.
شرکت تولیدکننده درحال‌حاضر تنها دو مدل از این کفش را برای آقایان و در 4 رنگ نارنجی، آبی، سبز و خاکستری تولید کرده است و در صورت موفقیت تجاری تا ماه می‌ سال 2015 مدل‌های مختلفی را برای تمام اقشار تولید خواهد کرد.


تعداد بازدید :  135