شماره ۴۳۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش صادرات نفت ایران به چین: صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه در ‌سال گذشته 35.5‌درصد افزایش یافته و به 1.44‌میلیون تن یا 340‌هزار و 27 بشکه در روز رسید. (پلاتز)

نفت به 60 دلار می‌رسد: چنانچه کشورهای عضو اوپک بر سرکاهش چشمگیر تولید نفت این سازمان در وین به توافق نرسند، ممکن است قیمت نفت به 60 دلار هم برسد. (رویترز)

کاهش سود سهام در اروپا: همزمان با اوج گرفتن گمانه‌زنی درباره خرید بدهی دولتی توسط بانک مرکزی اروپا برای حمایت از رشد اقتصادی، سود سهام شرکت‌ها از اسپانیا تا ایتالیا به پایین‌ترین حد رسید. (بلومبرگ)

اپل، مایکروسافت و گوگل سه‌گانه قدرتمند جهان: شرکت‌های اپل (124.2‌میلیارد دلار)، مایکروسافت (63‌میلیارد دلار) و گوگل با (56.6‌میلیارد دلار) به ترتیب به‌عنوان ارزشمندترین برندها در سراسرجهان شناخته شده‌اند. (فوربس)

مشکل غیرقابل حل اقتصاد ژاپن: یک‌چهارم جمعیت این کشور بالای 65‌سال دارند و از سوی دیگر‌ درصد روزافزونی از جمعیت نیز مزایای تأمین‌اجتماعی دریافت و با درآمد‌های ثابت زندگی می‌کنند. این موارد به ادامه رکود دامن می‌زند. (بیزنس اینسایدر)

پتروبراس کابوس برزیلی: با افشا شدن فساد مالی و رشوه‌گیری در شرکت نفت برزیل، ارزش بورس این کشور سقوط کرده و ارزش پول کشور (رئال) نیز به پایین‌ترین میزان طی 9‌سال اخیر برسد. (بیزنس اینسایدر)


تعداد بازدید :  291