شماره ۱۴۸۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
محمد صلاح و فرانک ریبری عید قربان را تبریک گفتند
احکام سلبریتی های داخلی برای عید قربان

مناسبت‌های مختلف همیشه بازتاب خودشان را در صفحات مجازی سلبریتی‌ها داشته‌اند، نمونه اخیرش به راه افتادن کمپین «کاشتن به جای کشتن» در صفحات برخی از چهره های معروف بر می گردد که چندان جدید نیست و این بار هم عده بیشتری به آن پیوسته اند. این کمپین با جملات و تصاویر مختلف از مردم می خواست که به جای قربانی کردن گوسفند، درخت بکارند. این کار با واکنش های زیادی هم رو به رو شد، مثل خبرگزاری مانند فارس که در این مورد نوشت: «عید قربان، عید بزرگ مسلمانان فرارسید و دوباره برخی از سلبریتی‌ها، تفکرات به اصطلاح روشنفکرانه‌شان را به اشتراک گذاشتند. چند تن از بازیگران کشورمان به بهانه عیدقربان تصاویری از گوسفندان را منتشر کردند و فلسفه قربانی کردن را زیر سوال بردند. آنها حتی پیشنهاد هم دادند که بهتر است به جای قربانی کردن این حیوانات درخت کاشته شود!»
عده ای از منتقدان چنین اقدامی هم به روایات و آیاتی که در این مورد وجود دارد اشاره کردند،‌ مثلا تسنیم نوشت: «درحالی که خالق موجودات قربانی (ذبح) کردن را جزو یکی از اعمال واجب حاجیان مقرر کرده و در دستورات ائمه هم بر آن تاکید شده است، اما به تازگی برخی از سلبریتی‌ها پا را فراتر گذاشته و پیشنهاد کاشت درخت به جای قربانی کردن را مطرح کردند. عید قُربان، عید الأضحیٰ یا عید نحر به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه می‌گویند که حضرت ابراهیم (ع) از آزمایش سخت الهی سربلند بیرون آمد و خداوند به پاس این بندگی دستور داد تا گوسفند (قوچ)‌ی را ذبح کند.»  
منتقدان این واکنش سلبریتی های وطنی را با اعلام تبریک در صفحات سلبریتی های خارجی هم مقایسه کردند. صفحات چهره‌هایی مثل فرانک ریبری، محمد صلاح، پائول پوگبا، کریم بنزما و... .
البته تمام سلبریتی های وطنی واکنشی انتقادی به عید قربان نداشتند و خیلی هایشان با انتشار تصاویر یا پیام هایی این عید را به مسلمانان تبریک گفتند. عده ای از آنها هم پیشنهادهایی در مورد نحوه کمک به فقرا و توزیع گوشت قربانی در مناطق فقیر نشین داشتند و حتی خودشان در مواردی پیش قدم شده و تصاویر این کار را همراه با تبریکشان منتشر کردند.

 


تعداد بازدید :  785