شماره ۱۴۸۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
آشنایی با برخی سلایق غذایی عجیب
اشتهاآور یا اشمئزازآور؟ مسأله این است!

در اینکه مردم نقاط مختلف جهان هر کدام سلیقه غذایی خاص خود را دارند، هیچ شکی نیست و البته که این تفاوت‌ها کاملا قابل درک است؛ اما از این مسأله هم نمی‌توان به سادگی گذشت که برخی سلایق غذایی تا حدودی با خرد انسانی در تعارض‌اند و هر ذهن متعارفی را به چالش می‌کشند. در این مطلب قصد داریم ضمن احترام به همه ذائقه‌ها و آداب و رسوم ملل مختلف، تعدادی از این غذاهای عجیب و غریب را با شما مرور کنیم.
  بالوت Balut  
بالوت یک غذای اصالتا فیلیپینی است. بالوت در نگاه اول یک تخم اردک معمولی است؛ اما در حقیقت جنین نارسیده اردک است با نوک و پر و همه متعلقات یک جوجه اردک که یک هفته قبل از شکستن تخم و به دنیاآمدن برای خوردن آب‌پز شده است! احتمالا حال‌به‌هم‌زن‌ترین غذای این فهرست همین بالوت است!
  کاسو مارزو Casu Marzu
این پنیر که زادگاه آن جزایر ساردینی ایتالیا است، در نگاه نخست خیلی معمولی به نظر می‌رسد، با بویی تند مثل بسیاری دیگر از پنیرها. اما خب لازم است بدانید این پنیر پر است از یک نوع کرم خاص که در فرآیند تخمیر پنیر فوق مشارکت دارند! تهیه و فروش این پنیر به دلیل مسائل بهداشتی در ساردینی غیر قانونی است؛ اما همچنان بین مردم طرفدار دارد.
  کوپی لواکKopi Luwak
مشهورترین قهوه جهان طرفداران بسیاری دارد. دانه‌های خام این قهوه بعد از بلعیده شدن توسط یک پستاندار و دفع آن از طریق اجابت مزاج، بو داده شده و برای مصرف آماده می‌شوند. بهتر است هنگام مزه مزه کردن آن به طریقه عمل آوردنش فکر نکنید!
  اختاپوس زنده Octopus
خوردن گوشت هشت‌پا در سرتاسر جهان کاری معمول است؛ اما خوردن این حیوان در حالی ‌که هنوز زنده است و روی بشقاب دست‌ و پا می‌زند، کمی عجیب به نظر می‌رسد! این عادت غذایی در کشور کره طرفداران خاص خود را دارد.
  ماهی فوگو Fugu
فوگو در ژاپن بسیار پرطرفدار است. این ماهی بشدت سمی است و برای آن پادزهری نیز وجود ندارد. تنها سرآشپزهای تعلیم‌دیده و مجرب می‌توانند بخش غیر سمی آن را برای خوردن آماده کنند؛ زیرا اگر چاقو جای اشتباهی گذاشته شود، کل گوشت ماهی آلوده به زهر می‌شود.
  عنکبوت سوخاری Tarantula
یک نوع عنکبوت خاص به اسم تارانتولا در کشور کامبوج طرفداران خاص خود را دارد. گردشگران می‌توانند مزه این حیوان را در حالی ‌که در ادویه و سیر سرخ شده‌ بچشند. جالب اینکه عنکبوت‌های سرخ‌شده همچنان نیش و پاهایشان به بدنشان متصل است!
  خون گوزن شمالی Reindeer
در کشور سوئد خون گوزن شمالی را با آرد و نمک مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به شکل کلوچه سرخ می‌کنند. شاید از نظر شما مهوع باشد، اما برای این کلوچه در سوئد سر و دست می‌شکنند.
   سوپ لانه پرنده Bird Nest Soup  
از معدود غذاهای قابل تحمل در این فهرست سوپ لانه پرنده است. اشتباه نکنید، متریال تشکیل‌دهنده این سوپ شاخ و برگ درختان نیست! درواقع این غذا از لانه نوعی پرستوی دریایی تهیه می‌شود. این پرنده لانه خود را با استفاده از بزاق دهانش که در مجاورت هوا سخت می‌شود، می‌سازد. چینی‌ها هم لانه این پرنده بخت برگشته را برداشته و از آن یک سوپ ژلاتینی می‌پزند؛ به همین راحتی!


تعداد بازدید :  245