شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

تمجید از مسی رکوردشکن
هت‌تریک مسی در بازی با سویا، تبدیل شدن او به بهترین گلزن تاریخ لالیگا را در پی داشت. به این ترتیب او رکورد 59 ساله زارا را شکست و با زدن 253 گل در 289 بازی بهترین گلزن تاریخ لالیگا نام گرفت. پس از گل دوم در جریان پیروزی 5 بر یک برسا بر سویا، اسکوربورد ورزشگاه، عبارت «مسی از زارا گذشت» را به معرض دید گذاشت و بازیکنان بارسا هم در اقدامی هماهنگ لیونل را روی دستانش به آسمان بلند کردند. مسی پس از پایان بازی از هودارانش تشکر کرد و اتفاق رخ داده را باور نکردنی خواند. ساعتی قبل از این بازی رونالدو به تنها تیمی که در لالیگا گل نزده بود، گل زد و 401 گله شد.

آدبایور و عاق والدین!
اخیراً گروهی از رسانه‌های انگلیسی مدعی شده‌اند امانوئل آدبایور، مهاجم توگویی تاتنهام مادرش را با انگ جادوگری  از خانه خود بیرون کرده است. دلیل انتشار این خبر جنجال اظهارات اخیر مگی، خواهر امانوئل آدبایور در گفت‌وگوی اخیرش با رادیوی غنا بوده که مدعی شده بود مهاجم تاتنهام از کمک مالی به مادرش امتناع کرده و بیش از یک‌سال است که او را ندیده. خواهر آدبایور در این گفت‌وگو همچنین ادعا کرد مادرش برای امرار معاش خانواده اقدام به فروش کیسه‌های پلاستیکی و چیزهایی مشابه آن می‌کند و این درحالی است که پسر او در هفته بیش از صد‌هزار پوند از تاتنهام حقوق می‌گیرد. آدبایور دراین‌باره گفت: «هرگز مادرم را از خانه بیرون نرانده‌ام و خودش تصمیم گرفت برود.»

همیلتون، فاتح فصل فرمول یک
«چه کار کنم تا پنجم شوم؟» فریادهای از سر ناامیدی روزبرگ آلمانی در دور سی و هفتم مرحله نوزدهم و پایانی فصل فرمول یک، یک معنا داشت؛تسلیم شدن هم تیمی همیلتون و قهرمانی ستاره ورزش بریتانیا در مرحله پایانی و البته فصل 2014 فرمول یک! ازجمله اتفاقات مرحله پایانی می‌توان به پیشتازی اولیه همیلتون، تصادف دور شانزدهم، آتش گرفتن ماشین مالدونادوی کلمبیایی در دور بیست و پنجم، بهترین نمایش و نتیجه 2‌سال اخیر ماسا و استیصال روزبرگ در دورهای پایانی اشاره کرد؛ اتفاقی که او را تا رده نهم عقب انداخت اما حتی در دور ماقبل پایانی هم به رقابت ادامه داد. به هر حال در پایان 55 دور رقابت در پیست ابوظبی، همیلتون پس از یازدهمین قهرمانی فصل به مقام قهرمانی ‌سال 2014 فرمول یک دست یافت و روزبرگ در رده دوم به کار خود پایان داد.


تعداد بازدید :  343