شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
24 بازیکن دیگر کارت معافیت‌شان باطل شد
فولاد؛ قربانی درجه یک

شهروند| همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، سازمان نظام‌وظیفه در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر، لیست جدیدی از بازیکنانی را که کارت معافیت‌شان باطل شده  اعلام کرده که بازهم تیم‌های خوزستانی بیشترین سهم را در این لیست دارند. این 24بازیکن نیز مثل 27 بازیکنی که پیش از این رسما نامشان اعلام شده بود، نمی‌توانند تیم‌های خود را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول همراهی کنند و باید با مجوز سازمان لیگ و نظام وظیفه به تیم‌های نظامی بروند و خدمت سربازی خود را بگذرانند.  سروش رفیعی، ستاره فولاد خوزستان که در لیست اخیر کی‌روش برای تیم‌ملی نیز حضور داشت، مشهورترین نام در میان این 24بازیکن است. البته مهدی کریمیان و شجاع خلیل‌زاده نیز که پیش از این از حضور در لیگ برتر منع شده بودند، نیز نامشان در میان اسامی دیده می‌شود. مسعود حسن‌زاده،‌ هافبک صبای قم از دیگر بازیکنان مشهور لیست جدید به حساب می‌آید. در این میان فولاد خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر که در ابتدای فصل نیز بازیکنان زیادی را به همین دلیل از دست داده بود، بیشترین سهم را داراست تا برای ادامه مسابقات در لیگ و همچنین لیگ قهرمانان آسیا دستش بیش از سایر تیم‌ها خالی بماند. رفیعی، سعیدی، عباسی و عبدالله‌زاده 4 بازیکن دیگر فولاد هستند که نمی‌توانند این تیم را در نیم فصل دوم همراهی کنند.
البته در میان بازیکنان فعلی اسامی جالب دیگری به چشم می‌خورد. رضا جباری از استقلال اهواز که سال‌ها قبل در پرسپولیس بازی می‌کرد و درحال کنار گذاشتن فوتبال است. همچنین سیدمحمد حسینی که قبلا در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و شاید دیگر نخواهد به فوتبال ادامه دهد.  سردار کمالی با اعلام این اسامی همچنین اعتقاد دارد که فدراسیون نامه برخی از این بازیکنان را دیر ارسال کرده و یکی از دلایل ابطال کارت معافیت‌شان همین مسأله است. البته تاج، رئیس سازمان لیگ در واکنش به این مسأله می‌گوید: «خیر اینگونه نیست سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال، نامه را ارسال کرده بود و کارها از سوی ما درست پیش رفته بود. البته بهتر است در جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم، شرایط بازیکنان جدیدی را  که نامشان اعلام شده   بررسی کنیم.»
همچنین حسین ابن قاسم، سرپرست فولاد که بازیکنان زیادی را از دست داده، دراین‌باره می‌گوید:  « همه باشگاه‌ها را زدند و هدف اصلی هم در این بین فولاد خوزستان بود. اگر اسکوچیچ در این وضع دیوانه نشود خیلی خوب است. او به من اعلام کرد که به اطلاع همه برسانم که این مربی در کرواسی به سربازی رفته و دیگر به او کاری نداشته باشند.»

 


تعداد بازدید :  265