شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

تأکید سیدحسن خمینی بر استفاده از نسل اول انقلاب در شناخت شخصیت امام(س)
یادگار امام گفت: اگر از نسل اول انقلاب که در صحنه بودند و هنوز موجودند استفاده نشود دست ما از یکی از منابع مهم اجتهاد در دیدگاه‌های امام خالی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با مدیران مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: درجهت ترویج آرمان‌های امام مصوبات دیگری هم در کشور مانند آنچه در برنامه‌های گوناگون توسعه تصویب شده بود وجود داشت که در دست‌انداز کش‌وقوس‌های سیاسی باقی ماند و فراموش شد که امام فراتر از این بحث‌هاست.
سیدحسن خمینی در پایان سخنان خود با بیان این‌که ما در مواجهه با امام با دو نوع قضیه مواجه هستیم، اظهار داشت: یکسری قضایای حقیقیه و گروه دیگر خارجیه هستند؛ قضایای حقیقیه مربوط به افق فلسفه و مکتب است و حقیقت آن بر پارادوکسیکال یا نبودن استوار است. اما قضایای خارجیه مربوط به تاریخ است و تاریخ اجرای یک فلسفه و مکتب است؛ صحت یا سقم آن یک بحث خارجی و تطابق با خارج است. در قضایای اول ملاک تطابق با نفس الامر است و در قضایای دسته دوم، ملاک تطابق با خارج است. این دو را باید از هم جدا کرد و تلاش فقهای شیعه در طول تاریخ، مجزا کردن این دو از هم بوده است. این کار باید به‌صورت یک کار جدی صورت گیرد و اگر از نسل اول انقلاب که در صحنه بودند و هنوز موجودند استفاده نشود دست ما از یکی از منابع مهم اجتهاد در دیدگاه‌های امام خالی می‌شود. در دوره کنونی که اگر مشابهت‌سازی تاریخ کنیم، دوره صحابه است باید از این منبع استفاده شود تا کار به دوره تابعین نرسد.

غنچه قوامی آزاد شد
روز گذشته برخی منابع از آزادی غنچه قوامی خبر دادند. چنانکه سایت فرارو نوشته، گفته شده مبلغ وثیقه برای آزادی موقت او صد میلیون تومان تعیین شده است. پیش از این سوسن مشتاقیان، مادر غنچه قوامی، گفته بود دخترش به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و برای دو سال از ایران ممنوع‌الخروج شده است.

در دیدار آیت‌الله آملی‌لاریجانی و رئیس قوه‌قضائیه قطر مطرح شد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در دیدار با علی‌بن‌الفطیس‌المری رئیس قوه قضائیه قطر بر گسترش مناسبات حقوقی میان کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: تحکیم مناسبات حقوقی و قضایی ایران و قطر می‌تواند زمینه مناسبی در گسترش روابط حقوقی کشورهای اسلامی و تشکیل اتحادیه حقوقی - قضایی جهان اسلام شود.
به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی تأکید کرد: موضوع حقوق بشر باید به صورت علمی و آکادمیک از سوی اندیشمندان کشورهای اسلامی پیگیری و پاسخ‌های مناسبی به هجمه‌های غربی داده شود.

سوال از وزیر اطلاعات  تقدیم هیأت‌رئیسه شد
سوال نماینده مشهد از وزیر اطلاعات در مورد انتشار گزارشی منتسب به رئیس‌جمهوری علیه یکی از نهادهای امنیتی در رسانه‌های ضد انقلاب به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم شد.
به گزارش مهر، در متن سوال جواد کریمی‌قدوسی از وزیر اطلاعات آمده است: همان‌طور که مستحضرید چندی پیش یکی از پایگاه‌های خبری ضد انقلاب اقدام به انتشار گزارشی منتسب به رئیس‌جمهوری کرد که علیه یکی از نهادهای امنیتی کشور تهیه شده بود.  این سوال به امضای 14 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

امروز فتنه در دست عده‌ای کاسبی شده است
نطق روز گذشته نماینده بناب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعتراض مهرداد بذرپاش را به دنبال داشت.  به گزارش ایسنا،  محمد باقری‌بناب در نطق خود  با بیان اینکه امروز فتنه در دست عده ای وسیله ای برای کاسبی شده است خطاب به نمایندگان تهران گفته بود تعارف را کنار بگذارید و از همکاران خودم به‌ویژه نمایندگان محترم شهر تهران سوال می‌کنم سرتان سلامت، بلا به دور، اما اگر خدایی ناکرده چنین اتفاقی برای شما رخ دهد می‌توانید بگویید چند‌ درصد از حاضران در مراسم تشییع این خواننده پاپ در مراسمتان شرکت می‌کردند. مگر نه این است که خیل عظیم جوانان حاضر در این مراسم موکلانتان هستند و شما به واسطه رأی آنها به مجلس آمدید؟ آری کمی تأمل کنیم تا بفهمیم کجای کار دچار اشکال است. مهرداد بذرپاش در واکنش به نطق باقری‌بناب گفت: به نظرم این اظهارات در شأن مجلس نیست، ما نمایندگان خود را خادم مردم دانسته و هیچ‌گاه افتخار نکردیم که در تشییع‌جنازه‌مان آدم زیاد یا کم بیاید. همه ما برای این مردم زحمت می‌کشیم. 


تعداد بازدید :  317