شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
پس از جلسه نمایندگان با وزیر پیشنهادی علوم
مجلس از محمد فرهادي استقبال مي‌كند

شهروند| پنجمین گزینه حسن روحانی برای وزارت علوم در حالی روز چهارشنبه برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس می‌رود که نظر اکثریت مجلس نسبت به او مثبت است. نمایندگانی که در گزینه‌های قبلی رئیس‌جمهوری برای این وزارتخانه از مخالفان اصلی به شمار می‌رفتند حالا موافقت صریح یا ضمنی خود را اعلام کرده‌اند. فرهادی روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس حضور پیدا کرد و با نمایندگان از برنامه‌هایش گفت و به سوالات آنها پاسخ گفت. قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بعد از این جلسه به فارس گفت: فرهادی اعلام کرد من در‌ سال 88 در بحث تهیه برنامه‌های بهداشت و درمان میرحسین موسوی بودم، اما پس از آن هیچ دخالتی در امور نداشتم و هیچ نامه‌ای را امضا نکردم و نامه‌ای هم که نام من پای آن آمده بنده آن را امضا نکردم و بنده این کار را تقبیح می‌کنم.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان داشت: کمیسیون آموزش مجلس موافقت مشروط خود را با وزارت محمد فرهادی اعلام می‌کند و چنانچه وی به قول‌های خود عمل کند، مخالفتی با وی نخواهد داشت.  رئیس کمیسیون اصل 90 هم با اشاره به دیدارش با وزیر پیشنهادی علوم گفت: فرهادی امضاي هرگونه نامه در حوادث ‌سال 88 را تکذیب کرد و گفت افرادی نام وی را پای نامه آورده بودند.
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با مهر درخصوص وزیر پیشنهادی علوم گفت: سابقه مدیریت وی در وزارت علوم و وزارت بهداشت قابل قبول است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید سوابق سیاسی ایشان نیز بررسی شود. منصور حقیقت‌پور درباره رویکرد مثبت مجلس به محمد فرهادی گزینه جدید وزارت علوم گفت: سال‌های طولانی ایشان وزیر این مملکت بوده و در سطح بالایی مدیریت کرده است. آقای فرهادی را به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای می‌شناسند نه به‌عنوان یک فرد سیاسی. به گزارش آفتاب نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که فرهادی حاشیه‌ای نداشته چه زمانی که دارای مسئولیت بوده و چه زمانی که مسئولیت نداشته، گفت: چهارشنبه گذشته فرصتی پیش آمد تا با تمام جریان‌های سیاسی حاضر در مجلس مختصری صحبت کنم، نظرم این است که ایشان در کمترین حد 170 تا 180 رأی به‌دست می‌آورد. نماینده اردبیل ادامه داد: سناریوهای مختلفی مطرح بود و یکی از آنها این بود که رئیس‌جمهوری حکم حکومتی می‌گیرد. به نظر من تا زمانی که مملکت را می‌توان مدیریت کرد چرا باید حکم حکومتی و حکم‌ثانویه گرفت. سرعت‌عمل دولت جای تشکر دارد و مطمئن هم باشید که از ظرفیت خوبی در مجلس برای این کار استفاده خواهد شد. غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران هم در این مورد گفته است: وزارت علوم به دلیل جایگاه بالا و ارتباط و نقش غیرقابل انکاری که در تربیت نیروهای متخصص و پیشرفت و توسعه علمی کشور دارد از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و طبیعی است که نمایندگان مجلس برای انتخاب وزیر حساسیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش فارس نماینده مردم تهران در مورد این‌که آیا گزینه جدید دولت برای تصدی این وزارتخانه بالاخره موفق به اخذ رأی اعتماد می‌شود، گفت: من دیدگاه خود را دارم و نمی‌توانم در مورد نظر تمام مجلس صحبت کنم.


تعداد بازدید :  285