شماره ۱۴۷۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
آقا مواظب باشید نشکنید!

سُمیرا زمانی روزنامه‌نگار

هفته پیش انگشت دست یکی از عزیزانم شکست. نصف شب بود، به چند بیمارستان نزدیک سر زدیم و همگی ما را به یک بیمارستان معروف درتهران ارجاع دادند. اینکه نصف شب بود چیزی از شلوغی بیمارستان کم نکرده بود، با این حال پذیرش زود انجام شد و مریض را به اتاقی بردند که چند پزشک عمومی در آن معاینه اولیه را انجام و در صورت نیاز دستور به انداختن عکس می‌دادند. حتی معطلی یک ساعته عکس انداختن هم با وجود تعداد زیاد بیماران کاملا منطقی به نظر می‌رسید.
اما داستان از آنجا شروع شد که بعد از رادیولوژی  تعدادی از مراجعان بدشانس برای معاینه به پزشک متخصص ارجاع داده شدند. تا اینجا هم مشکلی وجود نداشت اما بعد از گذشت یک ساعت کم‌کم اعتراض شروع شد.
جواب تمام اعتراضات توسط آقای تنومندی که جلوی در اتاق پزشکان نشسته بود، داده شد: «آقای دکتر توی اتاق عملن، عملشون هم ممکنه بین 10 دقیقه تا  5 ساعت هم طول بکشه. توی بیمارستان همین یه دکتر متخصص هست. هر کی اعتراض داره میتونه بره، اما فردا اگه بیاد دوباره باید از اول پذیرش بشه»
دعواها به هیچ جا نرسید، مردی که پای خانمش شکسته بود و از درد رنگ صورتش کامل سفید شده بود، تهدید کرد که با مقامات بالا حشر و نشر دارد و فردا بیمارستان را خراب می‌کند که مرکز شکستگی تهران است و برای این همه مراجعه کننده تنها یک پزشک متخصص دارد.  پدری که دو دست بچه
4 ساله‌اش شکسته بود التماس کرد که تو رو خدا کاری کنید، من تهدید کردم که خبرنگارم و فردا صبح به وزارت بهداشت اعتراض می‌کنم و جواب همه ما تک جمله آقای تنومند بود: «بیمارستان همین یک پزشک متخصص را دارد.»
بعد از دو ساعت و نیم آقای دکتر خسته و کوفته از اتاق عمل آمدند و به لطف قهر کردن نصف بیماران ما نفر اول شده بودیم که به اتاق دکتر متخصص راه پیدا کردیم. آن شب فقط به این فکر می‌کردم که اگر خدای ناکرده مسئولان وزارت بهداشت یک شب گذرشان به این بیمارستان افتاد، ان‌شاءالله مثل ما بدشانس نباشند و تنها پزشک متخصص بیمارستان درگیر عمل چند ساعته نباشد، که اگر باشد اصلا راحت نیست با دست و پای شکسته بین آن همه آدم عصبانی که از درد می‌نالند، چند ساعت سرپا بایستند تا جراحی آقای دکتر تمام شود.
خلاصه که آقا مواظب باشید نشکنید، اگر شکستید به بیمارستان خصوصی بروید، اگر نرفتید این بیمارستان معروف ارتوپدی(؟!) را انتخاب نکنید و اگر این کار را کردید بین 10 دقیقه تا  5 ساعت صبر کنید تا پزشک متخصص از اتاق عمل بیاید و به دادتان برسد.

 


تعداد بازدید :  340