شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
یک بازی متفاوت از استقلال و پرسپولیس
دربی سرخ شد

شهروند| هفتاد و یکمین دربی تهران با 4 دقیقه تاخیر، گرامیداشت یاد غلامحسین مظلومی فقید و اولین سیاه‌پوشی استقلالی ها در دربی شروع و با سیاه پوش ماندن آن‌ها و حفظ رکورد درخشان در دربی پایان یافت. وقتی خشونت ابتدای بازی را دیدیم، تصور کردیم با یک تساوی بدون گل دیگر و تبدیل شدن دربی تهران به رکورددار تساوی بی‌گل در دربی‌های مهم جهان مواجه خواهیم شد؛ آنچه با دیدن درگیری مختصر برهانی و بنگر، جدی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید. حتی برتری واضح استقلال در نیمه اول شوری به وجود نمی‌آورد. در این بین پرسپولیس تنها یک فرصت داشت که آن هم از دست رفت. در حالی که نیمه اول پایان یافته به نظر می رسید، سجاد شهباززاده با یک ضربه حاصل از سانتر بعد ازحدود 405 دقیقه دربی را صاحب گل کرد. نتیجه بازی در نیمه اول برآمده از ترس درخشان بود. او تحت تاثیر شایعاتی که از اخراجش درصورت شکست از استقلال حکایت داشت، طارمی و حسینی را از ترکیب ابتدایی خارج کرد و به جای آنها، نورمحمدی وکفشگری را به ترکیب اصلی فرستاد.
بازگشت به زندگی
پرسپولیس در 45 دقیقه دوم با تعویض‌های هجومی درخشان جان تازه‌ای گرفت. رضا حقیقی آسیب دیده از بازی بیرون رفت و به جای او نوراللهی به میدان آمد. مهم تر از تاکتیک‌های درخشان، به سر رسیدن صبر یدالله جهانبازی در ندادن اخطار بود؛ اتفاقی که اولین‌بار دقیقه 56 با خطای بنگر روی برهانی رخ داد و اولین کارت زرد از جیب داور مداراگر بازی خارج شد. 4 دقیقه بعد، حضور طارمی به جای علی عسگری، پرسپولیس را متحول کرد و تیموریان به دلیل خطای روی امید عالیشاه، دومین اخطاری بازی نام گرفت. به لحظه درام دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم و این کاپیتان محمد نوری که پس از یک ضربه پرسپولیس به تیر دروازه در دقیقه  گل تساوی را به ثمر رساند. شعبده بازی‌های امید عالیشاه از درگیری منجر به اخطار   میلاد فخر الدینی شروع شد و با رقم زدن مهم ترین اتفاق بازی به پایان رسید. عالیشاه پس از گل دوم  به دلیل درآوردن پیراهن، کارت زرد دوم را هم گرفت و اخراج شد.
صحنه جنجالی
پس از برخورد ضربه سر امیر حسین صادقی به تیر دروازه پرسپولیس، حنیف عمران زاده در یک اقدام عجیب به سمت دروازه پرسپولیس رفت و وسایل پزشک پرسپولیس را به بیرون زمین پرتاب کرد! حضور محمد رضا خرسندنیا به جای میلاد فخرالدینی و مهدی دغاغله به جای هادی نوروزی آخرین تیر ترکش 2 مربی بود اما در 6 دقیقه وقت تلف شده اتفاق خاصی رخ نداد و پس از 4 تساوی بدون گل، درخشان به رکورد 6 دربی بدون باخت برسد. در حالی که امیر قلعه نوعی برای اولین بار پس از 11 سال به پرسپولیس باخت، سرمربی پرسپولیس رکورد نباختنش در دربی را حفظ کرد.
حواشی
 قبل از شروع بازی، هواداران استقلال شعار «خداحافظ غلامحسین مظلومی» را سر دادند./     کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی بعد از تشویق مردم، برای آنها دست تکان داد./   گروه موسیقی چارتار در  جایگاه CIP حضور یافتند و در نزدیکی کی روش نشستند./ اکثر شخصیت‌های فوتبالی در ورزشگاه حضور داشتند اما از علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال خبری نشد./
  سید حسین هاشمی، استانداری تهران، بهروز منتقمی (سرپرست پرسپولیس)، حمیدرضا رسایی (نماینده مجلس) و بهرام افشارزاده(مدیرعامل استقلال) در جایگاه ویژه نظاره‌گر دربی بودند.
درخشان: دست تک‌تک بازیکنان را می‌بوسم
حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی تیمش در دربی 79 اظهار داشت: به اعتقاد من امروز دو تیم یک بازی زیبا و تهاجمی را به نمایش گذاشتند اما باید بگویم ما به مراتب بهتر از حریف بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. در بین دو نیمه سعی کردیم تصمیمات درست  تاکتیکی اتخاذ کنیم تا به بازی برگردیم خوشبختانه بازیکنان خیلی خوب خواسته‌‌های تاکتیکی کادر فنی را اجرا کردند و با ارائه یک بازی عالی و منطقی توانستند دو گل به استقلال بزنند. بازیکنان من با تمام وجودشان بازی کردند و دست تک تک آنها را می‌بوسم. آنها غیر از اینکه با تمام وجود حمله می‌کردند تمرکز و نظم تیمی خود را حفظ کرده بودند. این برد را به هواداران تقدیم کرده و بار دیگر از شاگردانم تشکر می‌کنم.
قلعه‌نوعی: باید با اختلاف می‌بردیم!
امیر قلعه نوعی در نشست خبری بعد از بازی با پرسپولیس عنوان کرد: به فوتبال تبریک می گویم و همچنین به پرسپولیس. بازی خوبی بود، همان طور که توصیه کرده بودیم گل خوردیم. این هم جزیی از فوتبال  است و اگر اشتباه فردی نبود با اختلاف می بردیم. به داور خسته نباشید می گویم اما جهانبازی تحت تاثیر نامه قبل از بازی قرار گرفت. باید پنالتی می‌گرفت اما تعجب می کنم که چرا بنگر را اخراج نکرد.به صحنه پنالتی کار ندارم تعجب می کنم که چرا به میلاد فخرالدینی کارت داد؟!


تعداد بازدید :  326