شماره ۱۴۷۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

9.5 میلیون فقره چک در تیرماه مبادله شد

 حدود ۹.۵‌میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٨٦٦‌هزار‌میلیارد ریال در تیرماه ١٣٩٧، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۴‌ و ۱۱.۱‌درصد افزایش نشان می‌دهد. بانک مرکزی اعلام کرد: در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۳.۴‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٥٠٠‌هزار‌میلیارد ریال مبادله شد. در تیرماه ١٣٩٧، ۵۳.۴‌درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۶.۳، ۹.۴‌ و ۷.۷‌درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۹.۲‌درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۷.۷ درصد)، خراسان رضوی (۶.۱ درصد) و اصفهان (۵.۴درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

60 منطقه تهران دام زنده عید قربان عرضه می‌کنند

کریم ذوالفقاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: دام زنده و گوشت لاشه وارداتی به مناسبت عید قربان در ۶۰ نقطه استان تهران عرضه می‌شود. ذوالفقاری با اشاره به این‌که 50 تا 60‌هزار رأس دام زنده در میادین عرضه دام عرضه می‌شود، افزود: از آنجا که برخی از شهروندان گوشت را به مراکز خیریه اهدا می‌کنند، این شهروندان می‌توانند امسال از لاشه‌های گوشت وارداتی نیز استفاده کنند. وی گفت: امسال لاشه کامل گوشت وارداتی با قیمت تنظیم بازار هر کیلو 33‌هزار تومان در عید قربان برای انجام نذورات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

9 انبار احتکار کالا درتهران کشف شد

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: 9 انبار احتکار کالاهای اساسی به ارزش 320‌میلیارد تومان در تهران کشف و ضبط شد. رحیمی در بازدید از انبارهای‌های مذکور گفت:   کالاهای احتکارشده از قبیل لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در انبارهایی در جاده ورامین، کهریزک، مهدی‌آباد، جاده‌های خاوران و واوان توسط معاونت مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران بزرگ کشف و ضبط شد. وی ادامه داد: تاریخ انقضای برخی لاستیک‌‌های احتکارشده در این انبارها گذشته است و کیفیت اولیه را ندارند، با این وجود احتکارکنندگان قصد داشتند آنها را در زمان مناسب مورد نظرشان در بازار توزیع کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر ایجاد سازوکار نظارتی مناسب بر توزیع ارز و عرضه مناسب کالاهای اساسی در بازار تاکید کرد. سردار رحیمی خاطرنشان کرد: کالاهای مکشوفه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

 


تعداد بازدید :  235