شماره ۱۴۷۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

غرق‌شدن 3 نفر از اعضای یک خانواده در سد کینه ورس
سد کینه ورس ابهر 3 کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت. ساعت 14:40 روز جمعه در تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس مبنی بر غرق‌شدن 3 نفر از اعضای یک خانواده بلافاصله پرسنل اورژانس به محل اعزام شدند. همچنین 2 نفر نیز در این حادثه دچار مصدومیت شده و به بیمارستان الغدیر منتقل شدند. نیروهای اورژانس و هلال‌احمر تا ساعت 19 غروب جمعه در محل حضور داشتند و توانستند جسد غرق‌شدگان را از آب بیرون بکشند. همه ساله در فصل گرما تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه‌ها مبادرت به شنا در سد‌های استان می‌کنند که همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق‌شدن همراه است .کودک هفت ساله در سد در حال بازی به آب می‌افتد که سایر اعضا برای کمک می‌روند و این حادثه تلخ رخ می‌دهد.

اعدام ۶ سارق طلا در مشهد
شهروند|  ۶ عضو یک باند که با حمله به خودروی حامل «طلافروشان کیفی» در بلوار فرودگاه مشهد، ۱۰کیلوگرم طلا را سرقت کرده بودند، در زندان مشهد به دار آویخته شدند.در پی ایجاد ناامنی توسط شخصی که از وضع مالی مناسبی برخوردار بود و با اجیرکردن تعدادی افراد و تهیه اسلحه، برای «طلافروشان کیفی» ایجاد ناامنی  می‌کردند، ماموران پلیس  وارد عمل شدند و با تلاش ماموران آگاهی استان با ریاست اداره جنایی جناب سرهنگ غلامی متهمان دستگیر و طلاهای سرقتی به صاحبانش برگشت.
با تکمیل تحقیقات و صدور رأی از ناحیه ریاست محترم شعبه چهار دادگاه انقلاب جناب منصوری و تأیید رأی اعدام از ناحیه دیوان‌عالی کشور این 6 نفر صبحگاه روز شنبه  به دار مجازات آویخته شدند تا درس عبرتی باشد برای آنانی که طمع به مال دیگران داشته و می‌خواهند با ناامن‌کردن امنیت عمومی و بازار کسب و تجارت دیگران به حرام‌خوری خود ادامه دهند.

انهدام بزرگترین شبکه قاچاق پرنده هوبره کشور در فارس
بزرگترین شبکه قاچاق پرنده هوبره کشور در فارس کشف و منهدم شد. تعداد ۲۹ قطعه پرنده هوبره از متخلفان و یکی از اعضای باند قاچاق پرندگان که به صورت غیر قانونی در یک مکان سربسته، غیر بهداشتی و غیر اصولی نگهداری می‌شدند، کشف و ضبط شد.
این پرندگان با توجه به تلاش‌های نیرو‌های یگان مستقر در پارک ملی قطرویه و فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان فارس کشف و ضبط و تحویل مراجع قضائی شد. در این عملیات یکی از باند‌های شبکه‌های قاچاق پرندگان هوبره و مهره‌های فعال در این زمینه کشف، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد. پرندگان در یک آغل نگهداری دام کوچک و بدون هر گونه سیستم تهویه تنفسی و بدون رعایت‌کردن جیره غذایی نگهداری می‌شدند که با توجه به بررسی‌های اولیه از وضع جسمانی پرندگان علایم بیماری و ضعف غذایی در آنها مشاهده شد. در بازجویی‌های صورت‌گرفته توسط ضابطان قضائی و اعتراف‌های متهم امکان تشخیص محل زنده‌گیری پرنده‌ها و قاچاق آن، چه در داخل کشور و چه از طریق مبادی ورودی کشور میسر نبود. با احتمال اینکه این پرندگان دارای تداخل ژنتیکی و یا دستکاری‌های ژنتیکی و یا منبع بیماری باشند امکان رهاسازی این گونه در زیستگاه‌های طبیعی استان نبود و با رایزنی صورت‌گرفته با سازمان مرکزی و موافقت مدیرکل امور شکار و صید سازمان این پرنده‌ها به مرکز قرنطینه و بازپروری حیات وحش پردیسان سازمان به منظور انجام آزمایش‌های لازم و نگهداری در قرنطینه منتقل شدند.


تعداد بازدید :  398