شماره ۱۴۷۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد
صفحه را ببند
چند روش درمانی عجیب با استفاده از حیوانات! (2)
از دکتر ماهی تا مارهای ماساژور

در بخش اول این مطلب که دو هفته پیش منتشر شد به بیماری‌هایی اشاره کردیم که برخی حیوانات در علاج‌شان مشارکت دارند. در بخش دوم و پایانی تعدادی دیگر از امراضی را که برای درمان آنها انسان دست به دامن این زبان بسته‌ها شده است را   به شما معرفی می‌کنیم.
درمان آرتروز و اگزما با زنبور
احتمالاً بعد از خواندن این مطلب دیگر با دیدن زنبور فرار نکرده و حتی ترجیح می‌دهید یک نیش مجانی هم شما را مهمان کند! نیش زنبور به رغم دردناکی می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز را تسکین دهد. در طب سنتی چینی از نیش زنبور عسل زنده برای درمان آرتروز، بیماری زونا و اگزما استفاده می‌شود. زهر زنبور عسل باعث تولید بیشتر هورمون‌های ضد التهاب می‌شود و حتی ممکن است علاوه بر تسکین درد آرتروز حتی مانع ایجاد این بیماری نیز بشود.
بخیه زدن زخم با آرواره مورچه
اگر در طبیعت زخمی شدید و نخ بخیه هم در دسترس‌تان نبود، یاد این بخش از مطلب بیفتید و سریع اقدام کنید. آرواره مورچه‌های آفریقایی مثل یک انبر طبیعی قوی عمل می‌کند و صدها سال است که طب سنتی از این امکان برای بستن زخم‌های باز استفاده کرده است. در این روش، لبه‌های زخم را به هم نزدیک می‌کنند بعد سر مورچه را در راستای زخم قرار می‌دهند. مورچه طبق غریزه گاز می‌گیرد و دو سر زخم را می‌بندد. سپس بدن مورچه را از سرش جدا می‌کند و با این کار لبه‌های زخم به هم دوخته می‌شوند.
درمان پسوریازیس با ماهی
در پسوریازیس که یک بیماری پوستی خود ایمنی است، سرعت تکثیر سلول‌های پوست افزایش یافته و پوست شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند. در این روش قسمتی از بدن را که دچار بیماری شده در آبی که حاوی نوعی ماهی خاص است فرو می‌برند، ماهی‌ها که به دنبال غذا هستند بخش بیمار و مرده پوست را می‌خورند. این ماهی در زمان خوردن پوست بیمار و مرده، به پوست سالم هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌کند.
بلع ماهی زنده برای درمان آسم
این روش توسط برادران باتیتی گود در هندوستان انجام می‌شود و آنها سالانه بیماری آسم عده زیادی را درمان می‌کنند. آنها یک ماهی خاص را به شکل زنده به درون شکم فرد بیمار می‌فرستند به همراه کمی ماده گیاهی که ترکیبات آن یک راز خانوادگی است. فرض بر این است که در این روش حرکت‌های ماهی کوچک باعث می‌شود که بلغم و خلط موجود در بینی و گلوی بیمار کم شده و گرفتگی آن رفع شود.
ماساژ و ریلکسیشن با کمک مار
اگر به روش‌های غیرمعمول ماساژ علاقه دارید و از همه مهمتر از مار هم نمی‌ترسید، بد نیست به سالن‌های جدید ماساژ که ماساژورهای آنها را این خزنده پولک‌دار تشکیل داده‌اند سر بزنید. در این روش از مارهای بزرگتر برای درمان درد ناشی از گرفتگی‌های عمیق عضلانی و از گونه‌های کوچکتر برای ایجاد نوعی احساس سرخوشی استفاده می‌شود.


تعداد بازدید :  438