شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
آژير

وحشت در اردوی دانشجویان قم
شهروند|  اردوی دانشجویی با حادثه‌ای خونین پایان یافت. واژگونی مینی‌بوس حامل دانشجویان استان قم در 17کیلومتری محور دلیجان- اصفهان یک کشته و 20 مجروح
 بر جای گذاشت. این درحالی است که حال
 2 نفر از دانشجویان هم وخیم گزارش شد.
بامداد روز شنبه وقتی مینی‌بوس دانشجویان در جاده دلیجان به اصفهان درحال حرکت بود ناگهان از جاده منحرف شد. چند ثانیه نفسگیر آغاز شد. سرنشینان وحشت‌زده فریاد می‌زدند که در یک چشم بر هم زدن مینی‌بوس واژگون شد. با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد مسافران این مینی‌بوس دانشجویانی بودند که برای اردو به اصفهان می‌رفتند. عملیات نجات آغاز شد. اما یک نفر از سرنشینان مینی‌بوس به علت شدت جراحات به کام مرگ فرو رفت و 20 نفر از مسافران نیز مصدوم شده بودند. امدادگران بلافاصله دانشجویان را به بیمارستان امام صادق(ع) شهرستان دلیجان منتقل کردند. 2 نفر از مصدومان که به شدت مصدوم شده بودند تحت عملیات جراحی قرار گرفته و 18 نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شدند.
سرهنگ مهدی حسنی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در رابطه با علت این حادثه گفت: «کارشناسان پلیس‌راه علت اصلی این واژگونی را بی‌احتیاطی از سوی راننده مینی‌بوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله ‌نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده و همچنین قصور از جانب اداره راه شهرستان دلیجان به علت عدم ایمن‌سازی راه پیرامون بهینه بودن سطح آسفالت اعلام کردند.»

سارقان، 2 کیف گران‌بها  را  رها کردند
پلیس به دنبال ردی از سارقان 2 کیف گران‌بهاست که در سناریویی عجیب چند ساعت بعد از سرقت، کیف‌ها را داخل یک خودروی دیگر رها کردند.
ساعت 7 عصر 27 آبان‌ماه یکی از مغازه‌داران خیابان کاخ جوانان شوش، ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی را در جریان ماجرایی مرموز قرار داد. این مرد در ادعاهایش گفت: وقتی که قصد داشتم به خانه‌ام بروم متوجه شدم درصندلی عقب خودروام 2 کیف حاوی مدارک قرار دارد. این درحالی است که من مسافرکشی نمی‌کنم.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت با اشاره به بازرسی کیف‌ها در مقر انتظامی و در حضور رئیس کلانتری گفت: « در بازرسی از کیف‌ها پنج جلد سند مالکیت آپارتمان و ویلا، شش جلد بنچاق مربوط به زمین، شرکت و املاک، سه عدد مهر مربوط به شرکت‌های ساختمانی، تعداد زیادی قرارداد مربوط به شرکت، ۱۲ چک با امضا و تاریخ وصول به ارزش بیش از ۲۰‌میلیاردتومان و سه چک سفید امضا به علاوه یک جلد پاسپورت مربوط به مردی کشف شد. ماموران بلافاصله با شماره تلفنی که از اوراق به دست آمد، مالک کیف را
 در جریان ماجرا قرار دادند. این مرد پس از حضور در کلانتری به ماموران گفت خودرواش را در خیابان نواب پارک کرده و بعد از مدتی که قصد سوار شدن به خودرواش را داشته متوجه سرقت کیف‌هایش از داخل خودرو شده است.»
 در بررسی‌های بعدی مشخص شد که موضوع صحت داشته و پرونده در کلانتری
 ۱۰۸ نواب به ثبت رسید. با توجه به این‌که ماموران پلیس اجازه هیچ‌گونه اقدامات خلاف قانون و
ناامن کردن شهر را به سارقان و سوءاستفاده‌کنندگان نخواهند داد تحقیقات برای دستگیری سارقان مرموز این خودرو ادامه دارد.

قاچاق مواد مخدر با آمبولانس حمل جنازه
 وقتی راننده خودروی آمبولانس در ایست بازرسی پلیس متوقف شد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بار این خودرو 60 کیلوگرم تریاک باشد.
ماموران فرماندهی شهرستان انار حین انجام ماموریت خود، به یک خودروی مخصوص حمل جنازه که به مقصد اصفهان درحال حرکت بود مشکوک شدند. با توقف این خودرو در
 ایست بازرسی پرده از جاسازی مواد مخدر در داخل خودرو برداشته شد. قاچاقچیان حرفه‌ای توانسته بودند 60 کیلوگرم تریاک را در بدنه خودرو جاسازی کنند.
سرهنگ جعفر غضنفری فرماندهی انتظامی شهرستان انار در رابطه با این خبر گفت: «مجرمان و قاچاقچیان از شیوه‌های جدید و گمراه‌کننده‌ای جهت حمل مواد استفاده کرده بودند که هوشیاری پلیس این ترفند آنها را خنثی کرد و در این زمینه یک متهم هم دستگیر شد.»

زلزله در جزیره جنوبی
زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر استان هرمزگان را لرزاند.زمین‌لرزه 4.9ریشتری در ساعت
 47: 16 روز یکشنبه جزیره لارک در استان هرمزگان را لرزاند. با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای ارزیاب به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند. تا لحظه تنظیم این خبر، گزارشی از خسارات احتمالی این حادثه اعلام نشد.


تعداد بازدید :  326