شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
پوکه‌های اسلحه معمای خانه شماره 13 را برملا کرد


شهروند| چند شلیک به دیوارهای سیمانی خانه کافی بود تا پلیس، پرده از راز جنایت فامیلی بردارد. پوکه‌های اسلحه شکاری راز معمایی خانه‌ای را که در آن قتل رخ داده بود برملا کرد.
عقربه‌ها ساعت 8 شب را نشان می‌داد که تماسی مرموز با پلیس 110 اصفهان، کارآگاهان را در برابر قتل پسری جوان قرار داد. با مخابره این خبر بلافاصله اکیپی از ماموران اداره آگاهی به همراه تیم بررسی صحنه جرم به خانه شماره 13 درمحله همدانیان اصفهان اعزام شدند.
داستان یک قتل
وقتی تیم جنایی برای تحقیق پا به خانه مرموز گذاشتند، هرگز تصور نمی‌کردند با داستان‌سرایی عجیب خانواده روبه‌رو شوند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد پسر جوان صاحبخانه به نام شهروز بر اثر شلیک گلوله به پیشانی‌اش به قتل رسیده است. دیوار خانه با شلیک چند گلوله سوراخ شده بود و نشان می‌داد مقتول در هنگام فرار هدف شلیکی مرگبار قرار گرفته است. کارآگاهان بلافاصله با کشیدن نوار زردرنگ در مقابل خانه تجسس‌های خود را آغاز کردند. خانواده مقتول درباره این جنایت به کارآگاهان گفتند: «حدود یک ساعت قبل بود که ناگهان 4 مرد ناشناس وارد خانه‌مان شدند. محمد در راه‌پله‌ها بود که او را به رگبار بستند و متواری شدند.»
هوشیاری کارآگاهان
همین ادعا کافی بود تا ماموران برای شناسایی عاملان این جنایت مرگبار صحنه حادثه و پوکه‌های شلیک‌شده را تحت بررسی قرار دهند. اما با بررسی پوکه‌هایی که به دیوار اصابت کرده بود ناگهان ورق ماجرا برگشت و کارآگاهان در برابر واهه‌گویی خانواده مقتول قرار گرفتند. پوکه‌های گلوله روی دیوار و بدن مقتول نشان می‌داد، قتل برخلاف ادعای خانواده شهروز با یک اسلحه شکاری صورت گرفته است. همین ضد و نقیض‌گویی‌های خانواده مقتول، ظن کارآگاهان را در برابر معمای مرگ شهروز قرار داد. تا این‌که در
پشت بام این خانه راز ناگفته برملا شد. ماموران در زمان تجسس در پشت‌بام این خانه با اسلحه شکاری روبه‌رو شدند که هنوز بوی داغ باروت در دهانه آن به مشام می‌رسید. خانواده مقتول که در برابر بن‌بست قانون قرار گرفته بودند، پرده از راز جنایت مرگبار پسرشان برداشتند.
جنایت خانوادگی
برادر بزرگتر شهروز که از اولین دقایق حضور ماموران قصد داشت با داستان‌سرایی کارآگاهان را از مسیر اصلی جنایت دور کند وقتی در بن‌بست قانون گرفتار شد، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به قتل برادرش اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در رابطه با این جنایت خانوادگی به «شهروند» گفت: «عصر چهارشنبه گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اطلاع از وقوع یک قتل با شلیک گلوله در محل وقوع قتل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول که مردی تقریبا 27ساله بود با شلیک گلوله جان باخته بود.» خانواده مقتول در ارایه جزییات صحنه قتل به ماموران گفتند: « 4 نفر ناشناس پس از ورود به خانه آنها، مقتول را به گلوله بسته و فرار کرده‌اند.» با توجه به این‌که گلوله‌ها از تفنگ شکاری شلیک شده بود کارآگاهان به اظهارات خانواده مقتول مبنی بر به رگبار بستن او مشکوک شدند و پس از بازرسی از منزل مقتول یک سلاح شکاری کشف کردند. شواهد نشان می‌داد به تازگی از این سلاح شلیک شده است. با مشخص شدن این مساله، برادر مقتول دستگیر شد و مورد بازجویی‌های پلیسی قرار گرفت که به قتل برادرش اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت:  «اعتیاد برادرم همه ما را کلافه کرده بود و روز حادثه با هم درگیر شدیم. وی به پایین راه‌پله رفت و من هم تفنگ شکاری را برداشتم و برای این‌که او را بترسانم به سمت وی شلیک کردم. او ابتدا زیر راه‌پله‌ها رفت، اما یک لحظه سرش را بیرون آورد تا ببیند که من در چه وضعیتی هستم، من نیز در همان لحظه برای این‌که او را بترسانم شلیک کردم که تیر به سرش برخورد کرد.»
آن چه که به قتل انجامید
شهروز مدت‌ها بود که شیشه مصرف می‌کرد. روز حادثه وقتی پدر و خواهرش بیرون از خانه بودند، بلوک‌های سیمانی را روی بالکن خانه چید تا خانواده‌اش به‌راحتی وارد ساختمان نشوند و تهدیدی برای جان آنها باشد. شاهین برادر بزرگترش وقتی در جریان این موضوع قرار گرفت ناگهان اسلحه شکاری‌اش را برداشت. درحال تهدید شهروز بود. دعوایشان به داخل راه‌پله‌های خانه کشیده شد که شاهین دست به شلیک زد. شلیک اول، شلیک دوم به دیوار اصابت کرد و شهروز در همین زمان خودش را به پایین پله‌ها رساند. او که باور نداشت برادرش قصد کشتن او را داشته باشد وقتی سرش را از بین نرده‌های پله، بالا آورد ناگهان هدف شلیک گلوله تفنگ شکاری قرار گرفت و به قتل رسید. بنا بر این گزارش، تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده ادامه دارد.


تعداد بازدید :  203