شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  حق دلالی بنزین نمی‌دهیم| محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، پرداخت حق دلالی برای واردات بنزین به داخل کشور را رد کرد. او با بیان این‌که در حال حاضر بنزین وارداتی به کشور دارای استانداردهای یورو4  اتحادیه اروپا به‌ویژه از حیث در اختیار داشتن‌ درصد مشخصی بنزن، ترکیبات آروماتیکی و عدد اکتان است، گفت: بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران هیچ‌گونه محموله بنزینی که فاقد استانداردهای تعیین‌شده باشد را خریداری نمی‌کند.

  شروط جدید برای خودروسازان خارجی| رضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت با بیان این‌که خودروسازان خارجی نباید در تیپ جدید مشارکت با ایران، خودروها را به صورت cbu وارد کشور کنند، گفت: آغاز داخلی‌سازی از 40‌درصد شرط اصلی است که باید ظرف 5سال، سهم ساخت داخل در تولید خودروهای ایرانی- خارجی به 85‌درصد برسد.

  جمع‌آوری کنتورهای مکانیکی| غلامرضا خوش‌خلق، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به این‌که 40‌درصد از کنتورهای کشور مکانیکی هستند از برنامه جمع‌آوری کنتورهای 5آمپری خبر داد و گفت: 200‌هزار کنتور هوشمند نیز به صورت پایلوت در 5 منطقه در حال نصب است.

 جلوگیری از تخریب زودهنگام ساختمان‌ها| سعید غفرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: مسکن باید از مجرای بورس و درآمدهای اقتصادی خارج شود تا بدین‌ترتیب هم به ساخت‌وساز خانه‌های باکیفیت کمک شود و هم جلوی تخریب زودتر از موعد ساختمان‌ها گرفته شود. اگر ساختمان‌ها باکیفیت ساخته شوند نیازی به تخریب سریع آنها وجود ندارد.

  حرکت لاک‌پشتی به سمت تولید 40‌میلیون تنی فولاد| براساس آخرین آمار، تولید فولادخام در کشور طی 7ماه اخیر بیش از 9.8‌میلیون تن بوده که این رقم نشان‌دهنده رشد 6.9‌درصدی در این بخش است. علاوه بر این طبق آمارهای جهانی، ایران در 9ماهه‌ سال 2014 نیز 6.6‌درصد افزایش تولید فولاد خام داشته است.


تعداد بازدید :  341