شماره ۱۴۷۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
سعید براتی، سرباز هنگ مرزی میرجاوه که پارسال به اسارت گروهک تروریستی «جیش‌العدل» درآمده بود، آزاد شد
پایان ۴۶۷ روز چشم‌انتظاری
این سرباز همچنان در تهران و در اختیار نیروهای نظامی است و قرار است امروز به آشخانه برسد

شهروند|  ۴۶۷ روز اسارت بالاخره به پایان رسید و پس از ماه‌ها اخبار ناامیدکننده، شادی به محله محل سکونت خانواده براتی در شهر کوچک آشخانه هم رسید؛ سعید براتی سرباز هنگ مرزی میرجاوه که اردیبهشت پارسال به اسارت گروهک تروریستی «جیش‌العدل» درآمده بود، آزاد شد. شروع این ماجرا به اردیبهشت ۹۶ برمی‌گردد که ۱۲ نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی به هنگام تعویض پست در منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفتند. در این حادثه ۹ نفر از مرزبانان شهید و دو نفر مجروح شدند. سعید براتی در آن حادثه مجروح شد و در آخرین لحظه مهاجمان او را با خود به اسارت بردند و بیش از ۱۵ماه او را در اسارت نگه داشتند.
خبر آزادی دو شب پیش به «ولی براتی» پدر این سرباز رسید اما این ۱۵ ماه به او یاد داد که هر خبری را نباید قطعی بداند چرا که تنها چند هفته پس از حادثه هنگ مرزی میرجاوه، معاون استانداری خراسان شمالی یک روز صبح اعلام کرد که «تنها بازمانده جمع مرزبانانی که چند روز پیش در کمین تروریست‌ها قرار گرفته و به شهادت رسیده بودند نیز به فیض شهادت نایل آمد.» این خبر بلافاصله در همان روز تکذیب شد اما تاثیر تلخ آن بر روی خانواده براتی در این ماه‌ها از بین نرفت و آنها هر روز خود را با ترس از شنیدن یک خبر ناخوشایند از فرزندشان به پایان رساندند تا اینکه بالاخره دیروز صبح، به نوبت گوشی موبایل را به دست گرفتند و با سعید حرف زدند.
خانواده براتی که از چندین سال پیش در تهران ساکنند، پس از شنیدن این خبر قطعی و اطمینان از صحت آن، عازم شهر خود یعنی آشخانه در خراسان شمالی شدند تا در کنار فامیل و آشنایان، این آزادی را جشن بگیرند. «وحید براتی» برادر این سرباز به «شهروند» می‌گوید که دیروز صبح با سعید تلفنی حرف زده است و درباره شرایط کنونی خانواده‌اش هم می‌گوید: «ما واقعا امیدی به دیدن دوباره سعید نداشتیم، ناامید نبودیم ولی امید هم نداشتیم یک روز سعید را سالم و زنده ببینیم. الان خوشحالی پدر و مادرم و همه دوستان و آشنایان، اصلا قابل توصیف نیست. مادرم این ۱۵ ماه به اندازه ۱۵ سال پیر شد ولی از دیروز تا حالا انگار روی زمین نیست.» این‌طور که وحید دیروز ظهر به «شهروند» گفت این سرباز همچنان در تهران و در اختیار نیروهای نظامی است و قرار است امروز به آشخانه برسد.
سعید براتی متولد آشخانه در استان خراسان شمالی و فارغ‌التحصیل رشته حسابداری است که زمان حمله ۲۴‌سال داشت و با گذراندن بیش از ۱۵ ماه در اسارت، حالا ۲۵ساله شده است. خانواده این سرباز، ساکن خانه‌ای‌ ۵۰ متری و اجاره‌ای در یکی از مناطق جنوبی تهرانند. «شهروند» پیش از این و در چندین گزارش مشکلات و خواسته‌های خانواده این سرباز را منتشر کرده بود و در گفت‌و‌گو با مسئولان نظامی و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، آخرین تلاش‌ها برای آزادی این سرباز را پوشش داده بود. 


تعداد بازدید :  989