شماره ۱۴۷۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
اصرار نادر قاضی‌پور بر چوپان‌بودن پسرش
خودش گوسفندان را به چرا می‌برد

روز دوشنبه گزارشی در صفحه 2 روزنامه شهروند منتشر شد مبنی بر پیوستن برخی چهره‌های سیاسی به کمپین «فرزندت کجاست». در این گزارش گفت‌وگویی نیز با نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه انجام شده بود. قاضی‌پور در پی پرسش خبرنگار «شهروند» به این کمپین پیوست و گفت که فرزندش چوپان است. این پاسخ بازتاب‌های زیادی در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داشت و کاربران مختلف در شبکه‌های اجتماعی نیز به آن واکنش نشان دادند. به‌سرعت تصویر پسر قاضی‌پور در یک دامداری منتشر شد و کاربران اعلام کردند که او چوپان نیست بلکه یک دامداری عظیم دارد. اما قاضی‌پور کماکان بر چوپان‌بودن پسرش تاکید می‌کند. او به برنامه پارک شهر گفته است: «همان‌طور که گفتم دو پسر دارم؛ یکی پزشکی می‌خواند و آن یکی دامپزشکی. پسر بزرگم که دامپزشکی می‌خواند با توجه به سال تولید ملی و کالای ایرانی یک دامداری راه انداخته و صد و خرده‌ای گوسفند در آن پرورش می‌دهد. از صبح ساعت 5 گوسفندها را به چرا می‌برد و عصر هم بعد از دانشگاه آنها را از چرا برمی‌گرداند. اگر هم وقت شد باز عصر گوسفندها را می‌برد چرا.»
او ادامه داده: «چوپانی اصلا هم عار نیست. پیامبرهای ما همگی چوپان بوده‌اند. پسر من هم به این کار مشغول است، حتی چند روز پیش یکی از گوسفندها حالش خوب نبوده و پسرم خودش آن را سر بریده،‌ خودش هم گوسفندها را به صحرا می‌برد. خب، این یعنی چوپانی دیگر. چوپان مگر چه کارهایی می‌کند؟ هیچ وصله‌ای به پسر من نمی‌چسبد. او از قهرمان‌های جودوی آذربایجان است؛ با هیکل قشنگ و وزن 140 کیلویی هفت، هشت سال است که خرجش را خودش می‌دهد. باید هم این کار را بکند، مگر چه ایرادی دارد؟ ما پسرهایمان را زود زن می‌دهیم که مرد بار بیایند. پسر من هم در 16-17 سالگی ازدواج کرد.»
قاضی‌پور انگار که از حاشیه‌های پیش‌آمده در مورد شغل پسرش بدش نیامده چون پا را فراتر گذاشته و گفته: «پسرهای من کارگری هم کرده‌اند. چندین سال پیش وقتی من در تهران نماینده بودم، آنها در ارومیه کارگری می‌کردند. هیچ خجالتی هم ندارد. ما در آذربایجان اعتقاد داریم که همه پسرها باید کار کنند تا مرد شوند.»


تعداد بازدید :  324