شماره ۱۴۷۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
پرده
کمدی‌ها در صدر

فصل مشترک سه فیلم پرفروش هفته «کمدی» است. سابقه سینمای ایران نشان داده که مردم همواره به این ژانر علاقه داشته‌اند. همین که «هزارپا» به‌عنوان یک فیلم کمدی، رکورد پروفروش‌ترین فیلم را از «نهنگ عنبر2» که یک فیلم کمدی است، می‌رباید، گواهی بر این ادعاست. گیشه سینمای ایران در اختیار کمدی‌هاست. روز‌به‌روز هم تهیه‌کنندگان روی خوش خود را به این ژانر نشان می‌دهند و به امید فروش، قیدِ علاقه‌مندی‌ها و ژانرهای محبوب خود را می‌زنند. از طرف دیگر، در برخی از تحلیل‌ها شرایط ویژه اقتصادی کشور به‌عنوان دلیلی برای فروش فیلم‌های کمدی مطرح می‌شود. یعنی سینما محلی می‌شود برای فراموش‌کردن و از یاد بردن؛ مکانی برای جداشدن از زمین و آدم‌ها و ماشین‌هاش؛ مکانی برای آرزو و امید، خنده و شادی؛ مکانی برای فراموش کردن و از یاد بردن! سطرهایی که این پایین می‌بینید، مربوط به پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته است.

۴,۲۷۲,۳۷۵,۰۰۰
هزارپای ابوالحسن داودی همچنان می‌تازد. این فیلم آنچنان گیشه‌ها را قرق کرده که انگار نمی‌توانیم باور کنیم روزی از صدر جدول فروش حذف می‌شود و به خاطره‌ها می‌پیوندد. هزارپا حالا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. فروش هفتگی این فیلم با فروش‌ کل بسیاری از فیلم‌ها برابری می‌کند: ۴,۲۷۲,۳۷۵,۰۰۰  هزارپا فقط پس از پنج هفته به چنین عددی رسیده است. معنای این جمله آن است که سینمای ایران در انتظار یک رکورد دست‌نیافتنی قرار دارد.

۳۹۶,۳۷۶,۰۰۰
رتبه دوم هفته در اختیار «کاتیوشا» است؛ فیلمی به کارگردانی علی عطشانی. کاتیوشا پس از دو هفته و در اختیار داشتن 101 سالن به فروش ۳۹۶,۳۷۶,۰۰۰ در هفته رسیده است. فروش کل این فیلم هم رقم قابل توجهی است: ۱,۰۴۹,۱۳۷,۰۰۰  با توجه به تیم بازیگری فیلم (احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر و میترا حجار) انتظار می‌رود که کاتیوشا حالاحالاها بالای جدول فروش حضور داشته باشد و پشت سر هزارپا قدم بردارد. درباره فیلم: من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.

۳۴۸,۴۶۵,۰۰۰
«دم‌سرخ‌ها» در نخستین هفته اکران خود قرار دارد و در 56 سالن به نمایش درآمده است. فروش هفتگی فیلم عدد ۳۴۸,۴۶۵,۰۰۰ را نشان می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی مثل جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی‌جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی‌فر، شهین تسلیمی و نگین معتضدی حضور دارند. کارگردان «دم‌سرخ‌ها» آرش معیریان است و تهیه‌کننده‌اش سعید سعدی. سازندگان این فیلم درباره‌اش نوشته‌اند: «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.»

 


تعداد بازدید :  463