شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
اولین نمایشگاه آثار هنری بابک صبحی برگزار می‎شود
غربت پرندگان کوچ

 اولین نمایشگاه آثار بابک صبحی پیکره‏ساز در ایران، با عنوان «پرندگان کوچ» از جمعه 7آذرماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‎آید. بابک صبحی که سال‎های‎ متمادی به ساخت آثار هنری برای میادین و پارک‎های‎ شهرهای مختلف کشور ترکیه مبادرت کرده، برای نخستین‌بار نمایشگاهی از آثار جدید خود را در ایران و در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎کند.
در این نمایشگاه مجموعه‎ای از پرندگانی که لانه‎هایشان را با خود حمل می‎کنند و از توری‎های‎ فولادی و شاخه‎های‎ درختان ساخته شده‏اند، به نمایش درمی‎آیند. انسان و موقعیت‎های‎ تاریخی که با آن مواجه می‎شود، همواره در آثار این هنرمند پیکره‎ساز نمودی برجسته داشته‎ است، در نمایشگاه کوچ پرندگان نیز مفهوم «غربت» مورد توجه قرار گرفته ‏است.
  بابک صبحی، از سال1364 فعالیت هنری خود را با ساخت آثار سفالی آغاز کرد، سپس در سال1370 به دعوت گالری چیزگی شهر استانبول ترکیه، اولین نمایشگاه از ساخته‎های‎ خود را برگزار کرد و سپس در این شهر اقامت گزید. او تاکنون 13نمایشگاه انفرادی و 2 نمایشگاه گروهی از آثار خود را در ترکیه برگزار کرده و طی این مدت چند فیلم کوتاه هم ساخته ‎است.  از دیگر فعالیت‎های‎ این هنرمند علاوه بر برگزاری سمینارهای آموزشی، تدریس مجسمه‎سازی و سرامیک به مدت 8‌سال در دانشگاه استانبول است.  مراسم افتتاحیه نمایشگاه
 «پرندگان کوچ» جمعه 7 آذر از ساعت 17 تا21 برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 22 آذرماه از ساعت 10تا 22 پذیرای علاقه‌مندان است.

 


تعداد بازدید :  232