شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

برخورد با عرضه‌کنندگان کالباس خوک و گراز

جمال‌الدین جاویدی، معاون سازمان دامپزشکی کشور درباره عرضه زیرزمینی کالباس خوک و گراز در تهران اعلام کرد: با وجود ممنوعیت خریدوفروش و واردات فرآورده‌های گوشتی خوک و گراز در کشور، در برخی مغازه‌های فست‌فود پایتخت مشاهده شده که کالباس خوک و گراز به فروش می‌رسد. این موضوع از نظر سازمان دامپزشکی ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.  او ادامه داد: تمام کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی موظفند سوسیس و کالباس تولیدی خود را از گوشت دام‌های حلال تولید کنند.

گوجه‌فرنگی جنوب 10روز دیگر می رسد

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از افت ۵۰‌درصدی قیمت گوجه‌فرنگی تا ۱۰ آذر خبر داد. او با اشاره به ارسال بارهای گوجه‌فرنگی ادامه داد: با توجه به این‌که گوجه بوشهر و دزفول به‌ثمر رسیده و تا 10 آذرماه وارد بازار می‌شود، شاهد افت 50‌درصدی قیمت این محصول خواهیم بود. دارایی‌نژاد با بیان این‌که دلیل این گرانی سرمازدگی مزارع گوجه بود که موجب نابودی این محصول شد، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای ناگهانی گوجه‌فرنگی مزارع کال ماند و دولت نیز به همین دلیل نتوانست اقدام به انبار کردن این محصول کند.

قیمت واقعی هر عدد تخم‌مرغ 350تومان

سیدفرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور با بیان این‌که قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان 350تومان است، گفت: تخم‌مرغ در مرغداری بسیار ارزان است و سود بالای آن ناشی از اختلاف قیمت تخم‌مرغ در مرغداری تا مغازه به جیب واسطه‌ها می‌رود. او با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پرینت قیمت روی تخم‌مرغ در سال گذشته، گفت: ما قصد داشتیم برای جلوگیری از سوءاستفاده واسطه‌ها طرح پرینت قیمت روی تخم‌مرغ را امسال اجباری کنیم اما دولت زیر بار این مسأله نمی‌رود و جوابی در این زمینه نمی‌دهد.


تعداد بازدید :  231