شماره ۱۴۷۱ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
خودکشی عامل اسیدپاشی در اردبیل
ازدواج دوم همسر سابق دلیل اسیدپاشی بوده است

شهروند| مرد جوان زمانی که متوجه شد همسر سابقش قصد ازدواج با مرد دیگری را دارد، روی صورتش اسید پاشید. عامل اسیدپاشی پس از این کار دست به خودکشی زد. ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل درباره این پرونده گفت: «چند وقت پیش مردی با مطلع شدن از اینکه همسر سابق او قصد ازدواج دارد، اقدام به اسیدپاشی کرد. این مرد بعد از ارتکاب جرم اقدام به خودکشی کرد.» به گفته دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، فردی که مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت، دچار سوختگی شدید شده و در حال حاضر در بیمارستان تبریز در حال مداواست.
وی با اشاره به این‌که دلیل اصلی اسیدپاشی مربوط به تصمیم زن برای ازدواج مجدد بوده است، افزود: «شوهر قبلی این زن بعد از این که از قصد همسر سابقش برای ازدواج مجدد آگاه ‌شد، اقدام به اسیدپاشی کرد که در این حادثه همسر سابقش دچار سوختگی شدید شد و در حال حاضر به تبریز اعزام شده است. عامل اسیدپاشی نیز پس از ارتکاب این جرم اقدام به خودکشی کرد که در نهایت سبب فوت وی شد. این زوج دارای دو فرزند هستند و ‌دو سال قبل از هم جدا شدند و حضانت فرزندان نیز با مادر آنها بود.» دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم در این‌باره گفت: «کینه‌توزی شوهر سابق باعث شد تا زن با فاجعه اسیدپاشی روبه‌رو شود. به دنبال طرح ازدواج مجدد خانم، همسر سابق این بانوی اردبیلی با کینه‌توزی اقدام به اسیدپاشی علیه همسر سابقش کرد تا به نوعی از او انتقام بگیرد. پلیس و دادستانی به‌محض وقوع این حادثه وارد ماجرا شدند ولی عامل اسیدپاشی بعد از ارتکاب جرم اقدام به خودکشی کرد و تا رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.»
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: «این زن و شوهر پیش از این، طلاق رسمی گرفته بودند و سرپرستی دو فرزند برعهده قربانی اسیدپاشی بود. زن جوان بارها توسط همسر سابقش تهدید شده بود که در نهایت با طرح موضوع ازدواج زنش اقدام به این عمل هولناک کرد و زن بر اثر اسیدپاشی بشدت دچار سوختگی و به بیمارستان تبریز اعزام شد.»
عتباتی گفت: «این جنایت توسط دادستانی در حال پیگیری و بررسی ابعاد همه‌جانبه است که گزارش‌های جدیدی را در این زمینه در اختیار هموطنان قرار خواهیم داد.»


تعداد بازدید :  527