شماره ۴۳۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

کردستان، رتبه چهارم طلاق در کشور
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان گفت: پارسال، در هر شبانه‌روز
426 مورد و در هر ساعت نیز 18 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، «باقر کرمی» در جلسه‌ گروه کاری ازدواج آسان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش طلاق‌ها در کردستان، برگزاری کارگاه آموزش‌های پیش از ازدواج ضروری است.
وی ادامه داد: در‌سال 92 نیز بیش از 3300 مورد طلاق در استان کردستان به ثبت رسید.
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان با اشاره به این‌که کردستان رتبه‌ چهارم کشور را در واقعه‌ طلاق دارد، خاطرنشان کرد: در‌سال 93 نیز تاکنون بیش از 1000 مورد طلاق به ثبت رسیده است.
کرمی تصریح کرد: اداره بهزیستی استان از سال‌های گذشته اقدامات قابل‌توجهی جهت کاهش این آمار و آموزش به جوانان انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره پکیج‌هایی را درخصوص آموزش‌های پیش از ازدواج آماده کرده و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان، بسیاری از طلاق‌ها را ناشی از بی‌تجربگی افراد دانست و یادآور شد: عدم بلوغ عاطفی، نقش والدین و دخالت‌های آنان، ناآگاهی و بی‌تجربگی جوانان از مواردی است که بر افزایش آمار طلاق تاثیرگذار هستند.

سرشماری پاییزه جمعیت قرقاول در زیستگاه‌های گرگان
سرشماری پاییزه جمعیت «قرقاول»، گونه‌ پرنده ارزشمند و حمایت‌شده، در زیستگاه‌های شهرستان گرگان انجام شد.
به گزارش ایسنا، «احمد دباغیان»، مدیر روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: این سرشماری به منظور بررسی و تعیین جمعیت قرقاول‌های موجود در زیستگاه‌های قرقاول‌خیز گرگان و چگونگی پراکنش آنها در این مناطق، به مدت 4 روز انجام شد.
وی تصریح کرد: نتایج به‌دست آمده از سرشماری مناطق این شهرستان پارسال، حکایت از وضع مطلوب جمعیت قرقاول داشته که با سعی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان حاصل شده است.
براساس این گزارش، قرقاول با نام علمی Phasianus  Colchicus، پرنده‌ای بسیار  زیبا و جالب است که نوع نر این پرنده به‌واسطه داشتن دم بلند و راه رفتن باشکوهش از سایر ماکیان متمایز می‌شود.
زیستگاه این پرنده در جنگل‌های مرطوب و بوته‌زارهای تمشک و درختان پهن‌برگ یا خزان‌کننده بوده که در زیر بوته‌های آنها آشیانه می‌کند.

افزایش آسم در کودکان و بزرگسالان نگران‌کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رشد قابل ملاحظه‌ آلرژی و آسم کودکان و بزرگسالان نگران‌کننده است.
به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر حقدوست در همایش ملی آسم، آلرژی و ایمونولوژی کرمان اظهار کرد: درحال‌حاضر به‌رغم رشد چشمگیر پزشکی در مسائل بهداشتی کشور اما هنوز کارهای نیمه‌تمام زیادی وجود دارد که بایستی به ثمر بنشیند.
وی افزود: با وجود این‌که در دو دهه گذشته همه پزشکان، متخصصان و مسئولان بهداشتی تلاش کردند تا مقوله امید به زندگی مردم افزایش یابد ولی کماکان ما در جایگاه مطلوبی قرار نداریم و این امر می‌طلبد که تلاشمان را بیشتر کنیم.
حقدوست همچنین تصریح کرد: امروزه عمده بار بیماری‌ها غیرواگیر است که مبارزه با آنها سخت و کنترل بیماری‌های غیرواگیر از بیماری‌های واگیر کمی دشوارتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در زمینه بیماری‌های واگیر شاید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بتوانند با واکسیناسیون و تدابیر خاص آن را کنترل کنند اما در زمینه بیماری‌های غیرواگیر عمده کار ما بین‌بخشی است.
حقدوست اظهار کرد: در حوزه کنترل بیماری‌های غیرواگیر که رشد قابل‌ملاحظه‌ای نیز داشته‌اند، آلرژی و آسم کودکان و بزرگسالان مهم‌ترین مورد و افزایش این بیماری‌ها نگران‌کننده است.


تعداد بازدید :  278