شماره ۱۴۵۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

اخراج مهاجران پاکستانی
 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، درباره مهاجران خارجی که در سطح شهر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند، می‌گوید:  مهاجرت از پاکستان و بنگلادش به سمت ایران افزایش یافته و اگر برخورد جدی صورت نگیرد، نمی‌توان متکدیان خارجی را از سطح خیابان‌ها جمع کرد. به این ترتیب این افراد باید بازداشت شده و به کشور خود بازگردند.

نمی‌‎توانیم تعیین‌تکلیف کنیم
 سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، روز گذشته برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس رفت و در پاسخ به این سوالات تاکید داشت که این وزارتخانه نمی‌تواند برای سایر دستگاه‌های اطلاعاتی همچون اطلاعات سپاه تعیین تکلیف کند. او مسئول برخورد با مدیران کانال‌های تلگرامی را سازمان اطلاعات سپاه دانست و ادامه داد وزارت اطلاعات نمی‌تواند برای سایر دستگاه‌های اطلاعاتی تعیین تکلیف کند، آنان نیز حتما دلایل کارشناسی خود را دارند.

خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست
 محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید فعلا خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست. او درباره رفع فیلتر توییتر هم اضافه کرده: پیگیری‌های لازم را برای رفع فیلتر توییتر انجام داده‌ام و نامه‌ای را در این زمینه تنظیم کرده‌ام که امضای شش وزیر پای آن است. اما درباره رفع فیلتر تلگرام اظهار نظری ندارم و در این زمینه باید از مرجع فیلترینگ سوال کرد. ما تلگرام را فیلتر نکرده‌ایم و باید در این خصوص دستگاه قضائی کشور تصمیم‌گیری کند.

به آژانس‌ها ارز بدهید نه مسافران
 حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران می‌گوید: موافق این شکل پرداخت ارز به مسافران نیستیم اما قطع آن نیز آژانس‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌کند. با ارایه ارز به میزان هزینه‌های سفر به آژانس‌ها و نظارت روی آنها می‌توان این مشکل را تا حد زیادی رفع کرد.


تعداد بازدید :  244