شماره ۱۴۵۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
نخستین سامانه جامع املاک راه‌اندازی شد
روش آسان جست‌وجوی خانه در بنگاه مجازی

شهروند| اینکه خیابان به خیابان و محله به  محله را پشت سر بگذارید تا خانه مورد نظرتان را پیدا کنید، رفتاری است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان منسوخ شده است.  شهروندان این کشورها خیلی راحت می‌توانند به پایگاه‌های اینترنتی سر بزنند و هر اطلاعاتی که در مورد خرید و فروش یا اجاره خانه‌ها دارند به صورت هوشمند و با کمترین زمان به دست آورند. در ایران هنوز شیوه سنتی پیدا کردن خانه مرسوم است و البته املاکی‌های بزرگی بوده‌اند که اطلاعاتشان را در سایت‌های اینترنتی قرار داده‌اند اما نمی‌شود گفت که بازار املاک ایران هوشمند بوده است. جالب است بدانید که اطلاعات آماری بازار مسکن تا همین چند سال پیش آنقدرها شفاف و دقیق نبود و گفته می‌شد همین موضوع برای عده‌ای رانت اطلاعاتی ایجاد کرده بود که با دلالی و سوداگری به سودهای عجیب و غریبی در بازار مسکن برسند. در این میان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که بارها موضوع دسترسی آزاد به اطلاعات را مطرح کرده بود، اعلام کرد که سامانه جامع املاک را راه‌اندازی می‌کنند. حالا نخستین سامانه جامع و هوشمند املاک راه اندازی شده است. این سامانه که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی شروع به کار کرده است «کیلید» نام دارد. در این سامانه شما می‌توانید بدون آنکه متخصص بازار مسکن باشید تمام اطلاعات موردنیازتان را برای معاملات ملکی به دست آورید. برای دسترسی به این سامانه می‌توانید به نشانی اینترنتی kilid.com  یا kilid.ir مراجعه کنید و بدون هیچ هزینه‌ای و کاملا رایگان به این اطلاعات دست پیدا کنید. این سامانه در حال حاضر برای تهران راه‌اندازی شده و قرار است به زودی املاک تمام مناطق ایران را تحت پوشش قرار دهد.
اگر می‌خواهید خانه بخرید
 برای اینکه مطمئن شوید بنگاهدار یا صاحبخانه قیمت ملکش را به شما گران نگفته است، کافی است به این سامانه سر بزنید و نشانی و مشخصات خانه موردنظرتان را بدهید تا قیمت خانه‌های مشابه در همان منطقه فهرست شود. با این حساب به راحتی می‌توانید متوجه شوید که قیمت خانه‌ای که پسندیده‌اید تا چه اندازه مناسب است؟
اگر می‌خواهید خانه بفروشید
اگر تصمیم گرفته‌اید خانه‌تان را بفروشید و از آخرین قیمت‌ها اطلاع ندارید، نیازی نیست وقت زیادی صرف کنید تا از بنگاه‌های املاکی منطقه‌تان قیمت بگیرید. کافی است کدپستی خانه‌تان را در سامانه جامع املاک وارد کنید تا برآوردی از قیمت خانه‌های مشابه منطقه‌تان داشته باشید. این سامانه قیمت‌هایش را از آخرین فایل‌های خرید و فروش منطقه تحلیل می‌کند.
اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید
ممکن است بخواهید بدانید که خرید خانه در کدام منطقه صرفه اقتصادی بیشتری دارد و ارزش سرمایه‌تان را بالاتر می‌برد. در این سامانه امکان آن وجود دارد که تغییرات قیمت ملک در یک منطقه را در طول چند سال بدانید. به عنوان مثال شما می‌توانید با نمودارهایی که این سامانه هوشمند ارایه می دهد، بفهمید که تغییرات قیمت 10 ساله در منطقه 10 تهران چگونه بوده است. این تغییرات قیمت در سایر مناطق یا محله‌ها چگونه بوده است و به این ترتیب با مقایسه نمودارها می‌توانید متوجه شوید که سرمایه‌گذاری ملکی در کدام محله بیشتر جواب می‌دهد و ارزش دارایی‌تان را بالاتر می‌برد.
اگر می‌خواهید اجاره کنید
ممکن است تصمیم گرفته‌اید که محله زندگی‌تان را عوض کنید اما برآوردی از اجاره بها در سایر مناطق ندارید. کافی است در این سامانه لوکیشن یا مکان مورد نظرتان را روی نقشه مشخص کنید تا بدانید که میانگین اجاره بها در منطقه موردنظرتان چقدر است؟
اگر می‌خواهید خانه ارزان بخرید
ارزان‌ترین خانه‌های هر محله چقدر قیمت دارند؟ این پرسش برای بسیاری از مشتریان بازار مسکن بسیار مهم است به ویژه اینکه قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها پایین آمده و خانه‌های ارزان مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند. این سامانه به شما می‌گوید که ارزان‌ترین خانه‌هایی که در هر منطقه فایل شده‌اند و به بنگاه‌های املاک منطقه تقاضای فروش داده‌اند، چقدر قیمت دارند یا از چه ویژگی‌هایی برخوردارند.


تعداد بازدید :  455