شماره ۱۴۵۶ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
تقسیم سود 300ریالی برای هر سهم شرکت پالایش نفت اصفهان
به‌روزرسانی تجهیزات ،سودآوری،رعایت استانداردها،مصرف بهینه وکاهش مصرف آب وحفظ محیط زیست از اولویت های شرکت پالایش نفت اصفهان است

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری و با حضور اکثریت سهامداران برگزارشد پیرو آگهی دعوت مندرج در روزنامه‌های اطلاعات شماره ۲۷۰۴۴ مورخ 17/04/1397 و دنياي اقتصاد شماره ۴۳۶۹ مورخ ۱17/04/1397جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت پالايش نفت اصفهان در ساعت ۹:۰۰ صبح روز شنبه مورخ 30/04/1397 با حضور دارندگان86/89درصد از سهامداران و نماينده سازمان بورس سيدعليرضا سيدعليخاني و نماينده موسسه حسابرسي هشيار بهمند (به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شرکت) مصطفي باتقوا در محل سالن آمفي تئاتر شهرک شهيد محمد منتظري به نشاني اصفهان، بزرگراه آزادگان، كيلومتر ۳ جاده تهران تشكيل گرديد.
پس از احراز حد نصاب قانونی و با توجه به مفاد ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت، حسن مومنی (نماينده شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران ) به عنوان رئيس جلسه و جليل رجب کردي (نماينده شرکت آواي پرديس سلامت) و وحيد رجبيان(نماينده شركت سرمايه گذاري صبا تامين) به عنوان نظار و مهدي صرامي فروشاني به عنوان منشي جلسه انتخاب گرديدند. سپس رسميت جلسه توسط رئيس مجمع اعلام و دستور جلسه توسط منشي جلسه به شرح ذيل قرائت گرديد:
دستور جلسه :
۱- استماع گزارش هیأت مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالي منتهي به ۳۰/۱۲/۱۳۹۵.
۲- بررسی و تصویب ترازنامه و صورت عملکرد سال مالی منتهي به 29/12/1396.
۳- اتخاذ تصمیم نسبت به تقسیم سود.
۴- انتخاب بازرس قانونی و حسابرس شرکت برای سال مالی ۱۳۹۷.
۵- تعیین روزنامه کثیرالانتشار براي درج آگهي هاي رسمي شرکت.
۶- تعیین اعضای هيأت مديره
۷- سایر مواردی که تصمیم گيري در مورد آن در صلاحيت مجمع عمومي عادي باشد.
مصوبات مجمع :
پس از قرائت دستور جلسه، مجمع وارد دستور جلسه گردید. ابتدا گزارش فعالیت هیأت مديره در رابطه با عملکرد و سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني درخصوص صورتهاي مالي سال مالي منتهي به 30/12/1396 قرائت و مجمع پس از بحث و بررسي و انجام مذاکرات لازم و با توجه به تکاليف و رهنمودهاي مندرج در صورت خلاصه مذاكرات مجمع، تصميمات ذيل را به اتفاق آراء اتخاذ نمود:
الف) صورت های مالی شرکت شامل ترازنامه، صورتحساب سود وزیان و صورت جريان وجوه نقد سال مالي منتهي به 29/12/96 با توجه به تکاليف تعيين شده صاحبان سهام مندرج درصورت خلاصه مذاکرات مجمع، مورد تصويب قرار گرفت.
ب) در اجرای مواد ۹۰،۲۳۹ و ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت، مجمع  مقرر نمود مبلغ ۳۰۰ریال به عنوان سود خالص هر سهم بابت عملکرد سال مالي ۱۳۹۶ تقسيم و در مهلت مقرر قانوني به سهامداران پرداخت و باقيمانده به مبلغ ۲۷۰/۲۸۲/۶ميليون ريال پس از کسر پاداش عملکرد هيأت مديره، به عنوان سود تخصيص نيافته در حسابها لحاظ گردد.
ج) موسسه حسابرسی بهمند بعنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسي ارقام نگر آريا به عنوان بازرس علي البدل شرکت براي سال مالي منتهي به 29/12/1397 انتخاب گرديد.
د) روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه هاي کثيرالانتشار جهت درج آگهي هاي شرکت براي سال مالي منتهي به 29/12/1397 انتخاب شدند.
هـ) اعضای اصلی هیأت مديره براي دو سال به شرح ذيل انتخاب شدند:
شرکت سرمایه گذاری استان چهارمحال بختیاري
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتي ايران
شرکت آوای پردیس سلامت
شرکت سرمایه گذاری صبا تامین
شرکت آراز شیمی جلفا
لطفعلی چاوشی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت اصفهان  به فعالیت  این شرکت در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده هاي نفتي و تامين خوراک صنايع پايين دستي (شرکت هاي پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراک، نفت سپاهان، پالايش نفت جي و صنايع شيميايي ايران) پرداخت و گفت: این شرکت کار خود را از سال  از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور را توليد مي نمايد.

چاوشی افزود:اين شركت در منطقه اي با مساحت كل ۳۴۰ هكتار و دارا بودن فضاي سبز به مساحت 5/114 هكتار، در شمال غربي اصفهان واقع شده است. شركت پالايش نفت اصفهان در طي سال ها شاهد پيشرفت‌هاي بسياري بوده، به طوري كه از سال هاي آغازين دهه ۶۰، ظرفيت پالايش نفت خام اين شركت با افزايش ۸۵ درصدي نسبت به ظرفيت طراحي آن از ۲۰۰ هزار بشكه در روز به بيش از ۳۷۵ هزار بشكه افزايش يافته است.
چاوشی افزود: اين واحد عظيم صنعتي، به منظور تحقق اهداف سازماني و مديريتي مندرج در خط مشي شركت همزمان با اجراي طرح عظيم و راهبردي بهبود فرآيند و بهينه سازي پالايشگاه اصفهان با توجه به اهداف زيست محيطي، افزايش كمي و كيفي محصولات و فرآورده ها و سودآوري شركت، سيستم هاي مديريت كيفيت، زيست محيطي، ايمني و بهداشت حرفه اي را بر اساس آخرين ويرايش استانداردهايISO/TS-29001  ، ISO-9001، ISO-14001، OHSAS-18001  ، HSE-MS مستقر نموده و تحت سيستم مديريت يكپارچه اجراء مي نمايد.
وی افزود : این شرکت در سایه  عنایت به منویات مقام معظم رهبری در پيشبرد اقتصاد مقاومتي، عليرغم تحريم هاي ظالمانه استکبار جهاني،  با کمک متخصصان داخلي، پيچيده ترين کاتاليست پالايشي دنيا مربوط به واحدهاي بنزين سازي را (كه تا قبل از اين،  توليد آن تنها در انحصار دو شركت بزرگ آمريكايي و فرانسوي بود) توليد نموده و  از سال ۱۳۹۴  با راه‌اندازي وبهره برداري كامل  از مجتمع بنزين سازي و توليد متوسط روزانه ۸ ميليون ليتر بنزين يورو ۴ سهم بسزايي در كاهش آلودگي كلانشهر اصفهان و كشور ايفا مي كند.
وی ادامه داد: با توجه به طرح تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت: با ایجاد تحریم های جدید علیه ایران، شرکت خارجی طرف قرارداد بهینه سازی و توسعه پالایشگاه،  کار خود را متوقف کرد که ما بدنبال اجرای طرح توسعه و بهینه سازی و به روز رسانی خط تولید هستیم.
کاهش مصرف اب، و به روز رسانی تجهیزات، رعایت استانداردها و حفظ محیط زیست از الویت های شرکت در سالجاری است
 مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: هزینه تأمین آب پالایشگاه به ازای هر مترمکعب هزارتومان است، اما در برهه‌هایی از سال‌های اخیر هزینه تأمین آب به هر مترمکعب ۹ هزار تومان نیز رسید، بنابراین لازم است با استفاده از تجهیزات هیبریدی استفاده از آب را کاهش دهیم. وی افزود: پالایشگاه اصفهان در زمان خود از بهترین صنایع و سودآور بوده است اما تجهیزات به کار برده شده در آن برای امروز مناسب نیست. در سال‌های گذشته به روزرسانی تجهیزات هدف این شرکت بوده است، اگر تجهیزات به روزرسانی نشود این شرکت توان ادامه فعالیت نخواهد داشت و سودآور نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت پالایش اصفهان گفت: با توجه به الزامات محیط زیستی اخیر برای عدم استفاده از نفت کوره، خرید این محصول شرکت توسط نیروگاه برق متوقف شد. در حال حاضر نفت کوره پالایشگاه اصفهان صادر می‌شود اما تا چند سال دیگر اجازه صادرات نفت کوره هم وجود نخواهد داشت و تولید این محصول با چالش‌هایی روبرو
خواهد شد.
چاوشی با اشاره به چشم انداز شرکت اضافه کرد: این برنامه مدون و تصویب شده و تمامی تمهیدات در خصوص تهدیدات شرکت اندیشیده و برای آن چاره اندیشی شده است. این برنامه نزدیک به یک سال است که وارد فاز اجرایی شده است. وی با اشاره به مشکلات کم آبی اصفهان گفت: حقابه شرکت ۱۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و از محل تلمبه خانه درچه دریافت می‌شده است. صرفه جویی در مصرف آب از سال‌های گذشته در دستور کار پالایشگاه قرار داشته و علی رغم توسعه بخش‌هایی از شرکت، مصرف آب به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: پیش از اینکه حقابه پالایشگاه از زاینده رود قطع شود، تأمین آب مورد نیاز شرکت از پساب در دستور کار بوده است. شاید در آینده مجبور شویم در پروژه‌ای مانند انتقال آب از خلیج فارس مشارکت کنیم تا آب مورد نیاز تأمین و فعالیت شرکت ادامه یابد.
چاوشی خاطرنشان کرد: هزینه تأمین آب به ازای هر مترمکعب هزارتومان است، اما در برهه‌هایی از سال‌های اخیر هزینه تأمین آب به هر مترمکعب ۹ هزار تومان نیز رسید، بنابراین لازم است با استفاده از تجهیزات هیبریدی استفاده از آب را کاهش دهیم. وی با اشاره به طرح‌های بهینه‌سازی و حفظ وضعیت پالایشگاه گفت: در دهه ۸۰ برای به روز رسانی پالایشگاه طرح‌هایی اجرایی شد. مانند تولید محصولات متناسب با استاندارد یورو، کاهش اوکتان بنزین و ... که از سال‌های قبل آغاز شده است.
چاوشی با بیان اینکه اگر پروژه‌های توسعه‌ای اجرایی نشود در فروش نفت کوره مشکل خواهیم داشت، گفت: توسعه این پروژه‌ها، شرکت را به سودآوری خوبی می‌رساند و این پروژه‌ها اهمیت زیادی برای دولت دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان هم چنین میزان تولید گازوییل در روز را ۲۱ میلیون لیتر اعلام کرد و از صادرات بخشی از آن خبر داد.

 


تعداد بازدید :  485