شماره ۱۴۵۵ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
قهرمان صرب از مشکلاتش پیش از جایزه بزرگ نوشت
مسیر پرچالش جوکوویچ برای پیروزی در ویمبلدون

نواک جوکوویچ، تنیسور صرب که اخیرا پیروز مسابقات تنیس ویمبلدون شده در یک پست طولانی در وبلاگ خود درباره مشکلات روحی و جسمی که قبل از مسابقات داشت و با غلبه بر همه آنها ویمبلدون را به خانه برد، نوشته است.
جوکوویچ نوشته است که قبل از مسابقات به دلیل آسیب‌دیدگی آرنج خود آمادگی روحی برای مسابقه را نداشت و فکر نمی‌کرد موفقیتی در ویمبلدون به دست آورد. او نوشته: «در‌ سال 2017 آرنجم بشدت آسیب دید، طوری که 6 ماه حتی تمرین هم نکردم. البته این آسیب‌دیدگی یکی از مشکلاتم بود. مشکل بزرگترم این بود که انگیزه‌ام را از دست داده بودم. مشکلی با تمرین کردن نداشتم، اما از لحاظ روحی آمادگی رقابت در زمین تنیس را نداشتم.»
جوکوویچ می‌افزاید: «بعد از این‌که دوره‌های تمرینی‌ را بارها تغییر دادم، حتی راکتم و اعضای تیمم را تغییر دادم، باز هم نمی‌دانستم که می‌توانم به سطح مطلوب آمادگی برسم یا نه. بخشی از من همواره به توانایی‌هایم ایمان دارد، اما لحظات پر از شک و تردیدی بود که در عرصه عمل مرا به بیراهه می‌کشید.»
جوکوویچ درنهایت برخی امدادهای روحانی  را عامل بازگشتش به مسیر صحیح عنوان می‌کند. جوکوویچ در مسابقات ویمبلدون با پیروزی بر کوین اندرسون توانست چهارمین عنوان نخست ویمبلدون خود را به دست آورد. نکته جالب توجه این است که او در مسابقه قبل از فینال در یک بازی بسیار طولانی از سد رافائل نادال نیز گذشت.


تعداد بازدید :  144