شماره ۱۴۵۵ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
رهبر معظم انقلاب در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه:
مذاکره با اروپایی‌ها ادامه یابد اما معطل بسته نمانیم

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه، تامین و حفظ منافع ملی به معنای حقیقی را هدف اصلی سیاست خارجی خواندند و با بیان بایدها و نبایدهای دیپلماسی در نظام اسلامی افزودند: می‌توان با روحیه صحیح انقلابی و دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند، روابط خارجی را گسترش داد و عناصر قدرت نظام را به پشتوانه‌ای برای دستاوردهای سیاسی و دیپلماسی تبدیل کرد.
سخنان رئیس‌جمهوری رویکرد نظام بود
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که دستگاه دیپلماسی بخش اصلی سیاست خارجی کشور و نمای بیرونی نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کردند: وزارت امور خارجه و به‌ویژه سفرا باید عمیقا به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند باشند و رفتار و گفتار آنان، منعکس‌کننده این ارزش‌ها باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، منافع ملی را برگرفته از سیاست‌های اصلی و ارزش‌های نظام دانستند و تاکید کردند: دستگاه دیپلماسی باید منافع ملی را حفظ و تامین کند. ایشان، سخنان رئیس‌جمهوری را در سفر اخیر به اروپا مبنی بر این‌که «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد» سخنانی مهم و حاکی از سیاست و رویکرد نظام برشمردند و افزودند: وظیفه وزارت امور خارجه پیگیری جدی اینگونه مواضع رئیس‌جمهوری است.
حضور منطقه‌ای
جزو عناصر قدرت و امنیت ایران است
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصور حل مشکلات کشور با مذاکره یا رابطه با آمریکا را خطایی واضح خواندند و افزودند: آمریکا با اصل نظام اسلامی مشکل اساسی و مبنایی دارد، ضمن این‌که کشورهای فراوانی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین هستند که با آمریکا رابطه دارند اما همچنان با مشکلات فراوان دست‌به‌گریبانند.
ایشان مخالفت آمریکا با «توان هسته‌ای و قدرت غنی‌سازی بالا و نیز حضور ایران در منطقه» را ناشی از خصومت عمیق آنها با عناصر اقتدار نظام اسلامی برشمردند و افزودند: حضور منطقه‌ای جزو عناصر قدرت و امنیت ایران است و عقبه راهبردی کشور محسوب می‌شود، به همین علت دشمنان با آن مخالفند.
روی حرف آمریکایی‌ها نمی‌توان حساب کرد
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بیان مکرر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا از زبان مسئولان کشور افزودند: روی حرف و حتی امضای آمریکایی‌ها نمی‌توان حساب کرد، بنابراین مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد. ایشان فعال کردن ظرفیت‌های استفاده ‌نشده یا کم استفاده شده در کشور را مهم دانستند و افزودند: مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.


تعداد بازدید :  177