شماره ۱۴۵۵ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
اخبار روز

کودکان جاسوس

نیروهای اطلاعاتی و پلیس انگلیس همزمان با افزایش جرایم خشن در این کشور، در عملیات مخفیانه خود برای نزدیک‌شدن به تروریست‌ها، باندهای خلافکاران و دلالان موادمخدر از کودکان استفاده می‌کنند. براساس آمار منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، میزان قتل در این کشور در مقایسه با بازه زمانی مشابه در ‌سال گذشته، ۱۲‌درصد افزایش یافته است.

توپ جنجالی

توپ فوتبالی که رئیس‌جمهوری روسیه به همتای آمریکایی‌اش در فنلاند هدیه داد، در مراحل بررسی‌های امنیتی روتین قرار دارد. سرویس مخفی آمریکا اعلام کرده که این بررسی یک استاندارد برای تمامی هدایایی است که به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ارایه می‌شود. ترامپ گفته که می‌خواهد این توپ را به پسر ۱۲ساله‌اش بارون بدهد که از هواداران فوتبال است.

کتاب‌های مارکز

مرسدس بارچا، بیوه
گابریل گارسیا مارکز اخیرا اعلام کرده که خانواده مارکز با اهدای کتابخانه شخصی او به کتابخانه لوئیس آنجل آرانگو، بزرگترین و شهیرترین کتابخانه موجود در کلمبیا واقع در بوگوتا، پایتخت کلمبیا موافقت کرده‌اند. او تأکید کرد که این کتابخانه به‌ مثابه گنجینه ارزشمندی است که شامل بیش از 3‌هزار کتاب و بیش از ‌هزار نسخه از کتاب‌‌های ترجمه‌شده او به 43 زبان دنیا می‌شود که مجموعا هدیه باارزشی برای میهن و دوستداران او به شمار می‌رود.


تعداد بازدید :  456