شماره ۱۴۵۵ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
صفحه را ببند
برترین تانک‌های جنگی دنیا کدامند؟
سلاطین میدان‌های نبرد زمینی

در میادین جنگ خصوصاً نبرد‌های زمینی عوامل مختلفی هستند که برتری نظامی را به اردو می‌آورند و قطع به یقین تانک‌ها یکی از عوامل تفوق نظامی در چنین نبردهایی می‌توانند باشند. از بکارگیری اولین تانک در یک جنگ بیش از یکصد سال می‌گذرد و این وسیله جهنمی در طول سال‌ها پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده است. در ادامه این مطلب تعدادی از پیشرفته‌ترین تانک‌های حال حاضر جهان را به شما معرفی می‌کنیم.
 Leopard (آلمان)
این تانک دارای دستگاه‌های الکترونیکی به روز و یک لایه پوشش زرهی اضافی نسبت به بقیه تانک‌هاست. لئوپارد در مقابله با تهدیدات جنگی غیراتمی و شهری بسیار کارآمد بوده و به خاطر سیستم کنترل آتش قدرتمندش نسبت به بقیه تانک‌ها درصد خطای کمتر و میدان تیر وسیع‌تری دارد. این تانک جنگی مجهز به یک موتور پیشرفته با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار است.
  black panther(کره جنوبی)
پلنگ سیاه یکی از پیشرفته‌ترین و گران‌ترین تانک‌های جنگی دنیاست. این تانک با زره انفعالی انفجاری خود یکی از محفوظ‌ترین تانک‌های دنیا به لحاظ ایمنی سرنشینان نیز به شمار می‌رود. پلنگ سیاه به آخرین مدل اسلحه ۱۲۰ میلی‌متری ساخت آلمان مسلح است. همچنین دارای یک سیستم کنترل آتش است با این توانایی که به طور خودکار وظیفه دیده‌بانی، تشخیص مسیر و شلیک به هدف‌های قابل دید به اندازه یک وسیله نقلیه یا حتی بالگردهایی که در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند را انجام می‌دهد.
 Abrams (آمریکا)
آبرامز با سیستم حفاظتی باور نکردنی خود در برابر تمام ضد تانک‌های مشهور دنیا مقاوم است. این تانک جنگی از یک پوشش زرهی پیشرفته ساخته شده که مسلح به لایه‌های اورانیوم نازک است. اما از نظر دقت و قدرت سیستم آتش نسبت به لئوپارد ضعیف‌تر است. با این وجود هم چنان قدرتمند بوده و توربین گازی پیچیده آن عملکرد بسیار خوبی دارد.
 Challenger (بریتانیا)
چلنجر به عنوان یکی از مقاوم‌ترین تانک‌های جنگی دنیا، آخرین فناوری پوشش زرهی را داراست. این تانک از یک سیستم حفاظتی قوی در مقابل سلاح‌های آتش مستقیم برخوردار است. چلنجر بر خلاف دیگر تانک‌های جنگی مدرن که دارای اسلحه بی‌خان هستند مسلح به یک اسلحه ۱۲۰ میلی متری خان‌دار است که حداکثر برد هدف‌دار آن ۵ کیلومتر است.
 TK-X (ژاپن)
این تانک که در سال ۲۰۱۲ به خدمت ارتش ژاپن درآمد نسبت به تانک‌های موجود از سیستم حفاظتی ضعیف‌تر اما سرعت بیشتری برخوردار است. TK-X مجهز به یک اسلحه ۱۲۰ میلیمتری بدون خان بوده و از قابلیت‌هایی چون سیستم کنترل آتش پیشرفته، سرعت بالا به خاطر مبدل تنظیم‌پذیر کار گذاشته شده و یک سیستم تعلیق آبی بادی مدرن برخوردار است.
 Leclerc (فرانسه)
مهم‌ترین تانک جنگی فرانسه به شمار می‌رود که با قابلیت حمل ۲ سرباز دارای یک پوشش زرهی مرکب همراه یک زره اضافی است. از ویژگی‌های آن می‌توان به موتور قوی، سیستم شکاری و انهدامی دریایی و قابلیت بالای آن در هدف قرار دادن اهداف ثابت یا در حال حرکت اشاره کرد.
 T90 (روسیه)
این تانک روسی نسبت به رقبای غربی خود ساده‌تر است اما از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برد. این تانک از نظر تجاری موفق‌ترین تانک جنگی دنیا در بازار جهانی و ارزان‌ترین آن‌ها نیز هست. تی 90 به خاطر جثه کوچک‌اش هدف سختی برای شلیک است.


تعداد بازدید :  906