شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
تریبون

بازار تلفن همراه چطور به  تعادل  می‌رسد ؟
 محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وارد کردن گوشی‌های موبایل با تعرفه بالا و پیگیری‌های وزارتخانه متبوعش در این زمینه، تصریح کرد:‌ سخنگوی محترم دستگاه قضا در نشست خبری خود اعلام کرد که در این زمینه تعدادی را بازداشت کرده و روند بازپرسی و تشکیل پرونده در حال انجام است. تاکنون اطلاعاتی که دستگاه قضائی از ما خواسته در اختیار آنها قرار داده شده و این خیلی خوب است که در کوتاه مدت و با جدیت، دستگاه قضا وارد عمل شده و طبیعتا موضوع تعادل بازار تلفن همراه مقدار زیادی به نرخ ارز وابسته است.  

قصه حذف کنکور ادامه دارد
محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه «حذف کنکور قانون شده است» گفت: چون قانون است به سمت اجرا شدن پیش رفته که تقریبا در بسیاری از
رشته محل‌ها، ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان است ولی به‌طور طبیعی در برخی از رشته‌ها و بعضی از محل‌ها با توجه به علاقه‌‌مندی بسیاری از داوطلبان برای پذیرش، باید ساز و کاری یافت شود که استرس را از دانش‌آموزان بگیرد.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: زمان حذف کنکور مشخص نیست چرا که باید ابزار عملی و ساز و کار جدی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دیده شود که امید است به این سمت حرکت کنیم.

قانون«از کجا آورده‌ای؟» را اجرا کنید
 بهمن کشاورز، حقوقدان درباره پیش‌نویس لایحه شفافیت توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: امری که باید در زمینه آن تلاش کرد، ایجاد اعتقاد به شفافیت در اذهان مسئولان، دولتمردان و ماموران دولت است. تازمانی که این اعتقاد به طور جدی ایجاد نشود، متاسفانه تدوین و تصویب قوانین گوناگون، حاصلی نخواهد داشت.کشاورز می‌گوید فساد و فساد مالی گسترده، ناشی از آن است که مقامات نظارتی به موقع، از وجود موارد غیرعادی در مبادلات مالی و اقتصادی آگاه نمی‌شوند. اجرای قانون از کجا آورده‌ای، با توجه به اینکه به ثبت و ضبط ویژگی‌ها و اظهارات مالی کلیه ماموران دولت و بسیاری از مقامات دیگر منتهی خواهد شد، این امکان را ایجاد می‌کند که قدم‌های بعدی کنترل و ممیزی، به راحتی و با سرعت  برداشته شود.

 


تعداد بازدید :  214