شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
عدد روز

55 درصد شهرک‌های صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیلند

آمارهای ارایه‌شده نشان می‌دهد که 33 هزار و 12 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی 7 هزار و 875 واحد تولیدی به دلایل گوناگون کاملا تعطیلند. از مجموع 11 هزار و 807 واحد فعال معادل 35.7 درصد با کمتر از 50 درصد ظرفیت و 42.5 درصد با ظرفیتی بین 50 تا 70 درصد فعالیت می‌کنند. این آمارها حاکی از اتلاف گسترده و بهره‌برداری نامساعد از سرمایه‌گذاری‌های بزرگی است که در صنعت کشور ایجاد شده است و بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی تعطیلند.

0.6 درصد کاهش شعب بانکی

تعداد کل شعب شبکه بانکی در پایان خردادماه ۱۳۹۷ نسبت به پایان اسفندماه  ۱۳۹۶ معادل  ۰.۶ درصد کاهش یافت. به نقل از بانک مرکزی، تعداد کل شعب داخل کشور شبکه بانکی در پایان خردادماه ۱۳۹۷ به  ۲۰۵۹۸  شعبه ‌رسید. بر این اساس و در پایان خردادماه ۱۳۹۷، تعداد شعب بانک‌های دولتی ۸۶۸۱ شعبه ( ۴۲.۱ درصد)،  بانک‌های خصوصی‌شده ۶۴۶۱ شعبه (۳۱.۴ درصد) و بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری ۵۴۵۶ شعبه (۲۶.۵ درصد) است.

10000 میلیارد تومان هزینه یک درصد کاهش تلفات برق

همایون حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: هزینه مورد نیاز برای کاهش هر یک درصد از تلفات شبکه توزیع برق کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان است. حائری با بیان اینکه طی سه سال گذشته اقدامات موثری برای کاهش تلفات شبکه برق انجام شده است، گفت: سال ۹۳ تلفات شبکه توزیع برق کشور ۱۶ درصد بود اما با اقدامات انجام‌شده در این حوزه در حال حاضر میزان تلفات به ۱۰.۸ درصد رسیده است.


تعداد بازدید :  257