شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
عدد خبر

500 هزار واحد خانه خالی در تهران

مصطفی قلی‌خسروی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از سیر صعودی تعداد خانه‌های خالی در تهران همزمان با رکود در بازار خبر داد و گفت: تعداد خانه‌های خالی در تهران از 400‌هزار واحد به 500‌هزار واحد در‌ سال‌جاری رسید. در کل کشور نیز یک‌میلیون واحد خالی از سکنه وجود دارد که نسبت به کل تقاضا بسیار ناچیز است.

۱۰۰۰ دستگاه کامیون ترک در مرز ایران و ترکمنستان معطلند

منابع ترکیه‌ای از معطل ماندن ۱۰۰۰ کامیون ترک در مرز ایران با ترکمنستان خبر دادند و مدعی شدند مقامات ایرانی اولویت را به کامیون‌های ایرانی می‌دهند. فاتح سنر، رئیس اتحادیه بین‌المللی شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیه گفت: «ترکمنستان ظرفیت ورودی گمرکی لطف‌آباد را بنابه درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه افزایش داده است.»

70 میلیارد  دلار آخرین آمار از منابع صندوق توسعه ملی

 قاسمی‌حسینی، قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به این‌که صندوق توسعه ملی توانست با گذشت 4‌سال از تأسیس آن، ذخیره مناسبی داشته باشد، گفت: ذخیره صندوق توسعه ملی بیش از ۷۰‌میلیارد دلار است. وی گفت: در کشور کویت این صندوق از سال‌ها قبل شکل گرفته و امروز ذخیره آن بیش از 530‌میلیارد دلار
 است.

۱۰ برابر رشد صادرات بلغارستان به ایران

صادرات ۲۱ عضو اتحادیه اروپا به ایران در سپتامبر ۲۰۱۴ افزایش داشته که در این میان بلغارستان با افزایش ۱۰برابری صادرات خود به ایران رکورددار بوده و صادرات آلمان با رشد ۲برابری نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل به ۲۰۴‌میلیون یورو   رسیده است.
 سوئد نیز صادرات خود به ایران را 3برابر کرده و به 37.6‌میلیون یورو رسانده است.

 


تعداد بازدید :  410