شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
کشف تابوت 2 هزارساله مصری بسیاری را نگران کرده است
وحشت از نفرین مومیایی

برخی می‌گویند باز کردن یک تابوت که برای 2‌هزار‌سال بسته بوده، می‌تواند نفرین و طلسم تاریکی را رها کند.
یک گروه باستان‌شناسی در مصر، تابوت بزرگی را پیدا کرده‌اند -بزرگترین تابوتی که تاکنون در اسکندریه پیدا شده. این تابوت از مرمر سیاه ساخته شده و به گفته وزارت آثار مصر، برای 2هزار‌سال بسته بوده است و هیچ‌کس هم نمی‌داند داخل آن چه چیزی است.
مصطفی وزیری، دبیرکل شورایعالی آثار باستانی مصر به یاهونیوز گفته است: «متخصصان هنوز نتوانسته‌اند بفهمند که این مقبره به چه کسی تعلق دارد.»
در حالی که وب‌سایت «ساینس آلرت» (Science Alert) روز چهارشنبه در گزارشی از وجود تابوت اسرارآمیز پرده برداشته، مردم به سرعت نسبت به بازکردن این تابوت هشدار داده‌اند که ممکن است طلسم و نفرینی را آزاد کند که ‌هزار‌ سال تاریکی را برای بشر به دنبال داشته باشد. آنها استدلال می‌کنند که در تمام فیلم‌های مومیایی به ما می‌گویند این تابوت‌ها را به حال خود رها کنید.
جان دیویس در توییتر نوشته: «از ابتدای تاریخ سینمای مصر، در مورد این خطر وحشت و تاریکی در تمام فیلم‌های مرتبط با مصر، به ما هشدار داده‌اند.»
«اشفیلد نیاسا» کاربر دیگری در توییتر نوشته است: «بی‌خیال بشید! ما باید هوشمندانه و با مسئولیت‌پذیری در این مورد فکر کنیم. باز کردن این تابوت ممکن است چیزی فراتر از هرج‌ومرج گسترده و عصر جدیدی از وحشت و دیوانگی را به بار بیاورد.»
«نیل گیمن» نیز در توییتر نوشته است: «من می‌دانم که بازکردن این تابوت چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد...»
«برایان ادواردهیل» نیز کاربر دیگری است که نوشته: «نه! نه! این کار را نکنید!»
با این حال، این تابوت باید باز شود. برخی نیز ادعا می‌کنند که طلسم‌های مومیایی‌ها واقعی نیستند و این چیزها فقط در کتاب‌ها و فیلم‌ها وجود دارند. یک کاربر توییتری نوشته است:   «هرکسی می‌تواند در فیلم مومیایی هر حرفی بزند؛ این دلیل بر درست‌بودن آن نیست.»
تنها چیزی که در کنار تابوت پیدا شده، مجسمه سفید مرمری است که احتمالا به فرد داخل تابوت تعلق داشته است. اما این مجسمه مرمرین با گذر زمان تا حد زیادی از بین رفته و هیچ چیز دیگری در آن‌جا پیدا نشده تا کمک کند چیز بیشتری از این تابوت بدانیم.
اما اگر واقعا نفرین و لعنت باعث شود رودخانه‌ها با خون قرمز شوند و دریاها بجوشند، خیلی بد می‌شود؟
به خاطر افزایش گرمای جهانی، سطح آب دریاها درحال بالا آمدن است، فاشیسم درحال گسترش است، کره‌شمالی درحال توسعه سلاح‌های اتمی‌اش است و زنبورها هم به طرز وحشتناکی درحال مرگ و انقراضند، ما دیگر از پس طلسم و نفرین مومیایی برمی‌آییم. جوشیدن آب دریاها و قرمز شدن آب رودخانه‌ها چیز خیلی وحشتناکی نسبت به وضع کنونی جهان نیست.
«مایک دراکر» کاربر دیگری در توییتر نوشته است: «آن لعنتی را باز کنید ببینیم درونش چیست! نگاهی به اطرافتان در جهان بیندازید، مگر شرایط از این چیزی که هست، بدتر هم می‌شود؟ تابوت را باز کنید شاید شرایط بهتر شد.»
«چری پیرست» نیز نوشته: «فقط بازش کنید. آن سوسک‌های اسرارآمیز درون تابوت و یک شاه نامیرای قدرتمند، چه انتقامی می‌خواهد از این دنیای نابود‌شده و فراموش‌شده ما بگیرد؟ او دیگر به ما صدمه‌ای نمی‌زند، بلکه شاید به ما کمکی هم بکند.»
محققان می‌گویند که باز کردن این تابوت، بسیار دشوار و زمان‌بر است، اما درنهایت این اتفاق خواهد افتاد. «آیمان آشماوی» رئیس بخش مصنوعات در وزارت آثار باستانی مصر به گاردین گفته است: این تابوت 5 متر زیر زمین قرار دارد و وزن کلی آن بیش از 30 تن است. تنها وزن دریچه آن 15 تن است.»


تعداد بازدید :  803