شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
ماجرای شاخ اینستاگرام ادامه دارد، اما کسی پخش اعترافات را گردن نمی‌گیرد
من نبودم، کی بود؟

شهروند| با گذشت چند روز از پخش اعترافات مائده هژبری، دختری که فیلم‌هایش در اینستاگرام منتشر می‌شد، پس‌لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد. پخش اعترافات مائده در تلویزیون که انتقادات زیادی را به همراه داشت، اکنون وارد فاز جدیدی شده است. جدیدترین اخبار حاکی از احضار مدیرکل روابط عمومی صداوسیما به دادسرا در پی پخش این اعترافات بوده است. از سوی دیگر، پلیس فتا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مائده هژبری پرونده انتظامی و قضائی در پلیس فتا ندارد و قوه قضائیه هم مسئولیت پخش این اعترافات را نپذیرفته است. پاسخ‌های صداوسیما به انتقادها از پخش مستند «بیراهه» و آن‌چه اعتراف یک دختر 17 ساله خوانده شد، نه‌ تنها افکار عمومی و کارشناسان و رسانه‌ها را قانع نکرده که به ابهامات هم افزوده است. همزمان با انتشار این اخبار امير تتلو دیروز با انتشار تصويري از خودش به همراه مائده، نوشت كه اين دختر مشهور اينستاگرامي همراه وي در تركيه است ، موضوعی که بلافاصله توسط مائده هژبری تکذیب شد.
قوه قضائیه هم
مسئولیت پخش اعترافات را نپذیرفت
یک منبع مطلع هر گونه ارتباط پخش اعترافات دختر اینستاگرامی با قوه قضائیه را رد کرد. این منبع مطلع در قوه قضائیه به «عصرخبر» گفته که «پخش اعترافات دختر اینستاگرامی در تلویزیون ارتباطی با قوه قضائیه نداشته و درخواستی نیز جهت پخش از سوی مسئولان قضائی و قاضی وجود نداشته است.» روز پنجشنبه محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما اعلام کرده بود: «بر اساس صحبتی که امروز با مسئولان ناجا داشتم، برای این افراد حکم قضائی صادر شده بوده و حتی مقام قضائی درخواست کرده بوده که موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.»
احضار مدیرکل روابط عمومی صداوسیما
همزمان با انتشار این اخبار، شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیر روابط عمومی صداوسیما در ارتباط با همین موضوع صبح روز پنجشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. روز گذشته یک منبع آگاه قضائی در گفت‌وگو با «ایران»، ضمن تکذیب ادعای رنجبران برخی زوایای پشت پرده این ماجرا را روایت کرد. این منبع آگاه ادعای رنجبران مبنی بر درخواست مقام قضائی برای پخش این اعتراف‌ها را کذب محض دانست و از او خواست برای اثبات ادعایش، یک نسخه از سند درخواست دستگاه قضائی از وی را به قوه قضائیه ارسال کرده و یک نسخه را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
پلیس فتا هم جا خالی داد
پلیس فتا نیز در اطلاعیه‌ای تأکید کرد که مائده هژبری فاقد پرونده انتظامی و قضائی در پلیس فتای ناجا و پلیس فتای استان‌ها بوده و احضار و مصاحبه با وی توسط پلیس فتا صورت نگرفته است. در اطلاعیه‌ پلیس فتا آمده که «به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با توجه به پیگیری اصحاب محترم رسانه و با عنایت به اینکه اخیرا در رسانه‌های مختلف به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی اخباری درخصوص فعالیت‌های غیرقانونی خانم مائده هژبری مطرح گردیده است، در بررسی‌های همه‌جانبه و دقیق به عمل آمده محرز و مشخص گردید که نامبرده فاقد پرونده انتظامی و قضائی در پلیس فتا ناجا و پلیس فتا استان‌ها بوده و احضار و مصاحبه با نامبرده توسط پلیس فتا صورت نگرفته است.»

 


تعداد بازدید :  842