شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
سفر ستاره‌های ایرانی به ساحل دریای سیاه
درباره ترابوزان اسپور ترکیه که درپی جذب حسینی و پورعلی‌گنجی است

شهروند| روز گذشته رسانه‌های ترکیه‌ای و مدیران باشگاه ترابوزان اسپور به صورت رسمی خبر توافق نهایی با سید مجید حسینی مدافع استقلال را اعلام کردند. از طرفی گفته می‌شود که مرتضی پورعلی‌گنجی هم به زودی قراردادی با این باشگاه منعقد خواهد کرد. به این ترتیب این باشگاه بزرگ فوتبال ترکیه در نظر دارد برای فصل جدید سوپرلیگ این کشور،‌ قلب خط دفاعی خود را به  دو مدافع جوان ملی‌پوش ایرانی بسپارد. البته آنها از جذب این دو مدافع جوان ایرانی هم نفع اقتصادی خواهند برد و در صورت درخشش می‌توانند با مبلغ بیشتری آنها را به باشگاه‌های بزرگتر ترانسفر کنند. باشگاه ترابوزان اسپور قدمتی 56ساله در فوتبال ترکیه دارد و در سال 1967 در شهر ترابوزان تاسیس شده و لقبش طوفان دریای سیاه است. این باشگاه البته همواره یکی از تیم‌های خوب سوپرلیگ ترکیه هم بوده  و مسابقات خود را در ورزشگاه 24هزار نفری حسین عونی آکر برگزار می‌کند. ترابوزان البته تا سال 2016 با بحران مالی عجیب روبه‌رو بود و همین مسأله باعث تغییرات زیادی در هیأت مدیره‌اش شد. اما در دو سال اخیر مدیران توانسته‌اند با جذب اسپانسر و ستاره‌های مختلف و انجام کارهای اقتصادی بزرگ همچون خریداری مجموعه‌های ورزشی و زمین و امکانات مختلف پیشرفت مالی قابل توجهی داشته باشند. گفته می‌شود در سال گذشته درآمدزایی  خالص این باشگاه بیش از 50میلیون یورو بوده است.
ترابوزان در طول حضور خود در سوپر لیگ با 6قهرمانی و 8عنوان نایب قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ ترکیه به حساب می‌آید. البته در تمام دهه‌های گذشته قدرت اصلی در اختیار 3غول بزرگ فوتبال ترکیه یعنی گالاتاسرای،‌ فنرباغچه و بشیکتاش بوده است و می‌توان گفت که ترابوزان اسپور بعد از بزرگترین تیم‌های کشور همسابه به حساب می‌آید. هدایت ترابوزان در حال حاضر بر عهده یونال کارامان از فوتبالیست‌ها و مربیان قدیمی ترکیه است. این باشگاه حالا در نظر دارد با جذب مرتضی پورعلی گنجی و سید مجید حسینی دو بازیکنی که عملکردی درخشان در قلب خط دفاعی ایران در جام جهانی داشتند،‌ خط دفاعی خود را تقویت کند تا در فصل جدید سوپر لیگ ترکیه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
نکته قابل تامل اینجاست که رسانه‌های ترکیه‌ای به شکلی ویژه اخبار مربوط به جذب سید مجید حسینی و پورعلی‌گنجی را دنبال می‌کنند و حتی مشکلاتی که برای پاسپورت مجید حسینی در تهران به وجود آمد هم بازتاب زیادی در این کشور داشت و احمد آقا رئیس ترابوزان را  مجبور کرد که درباره آن صحبت کند و بگوید:«مشکلاتی برای پاسپورت و خروج از کشور حسینی ایجاد شده اما ما به او نیاز داریم و هیچ مشکلی در راه ثبت قراردادش وجود ندارد و به زودی به تیم اضافه خواهد شد.»

 


تعداد بازدید :  637