شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
رامین بحرانی و امیر نادری راه فرهادی را می‌روند
رکوردشکنی ایرانی‌ها در مراسم اسکار تلویزیونی

پولاد امین| بالاخره بعد از کلی تأخیر فهرست نامزدهای امی یا همان اسکار تلویزیونی اعلام شد. برای ما ایرانی‌ها اما نه رکوردشکنی تاریخی بازی تاج و تخت، نه موفقیت تاریخ‌ساز نتفلیکس و نه حتی نامزدشدن بزرگان سینما که در سال‌های اخیر به تلویزیون کوچ کرده‌اند؛ که نامزد شدن یک فیلم و یک سریال با عوامل ایرانی اهمیت دارد. فیلمی به نام فارنهایت 451؛ با سناریوی امیر نادری بزرگ و کارگردانی رامین بحرانی که در رشته‌ بهترین فیلم تلویزیونی کاندیدا شده و البته سریال الینیست حسین امینی که در بخش بهترین تله‌فیلم و مینی‌سریال نامزد شده....
فارنهایت 451
فارنهایت 451 براساس رمانی از ری برادبری ساخته شده، کتابی که به بحث سانسور حکومتی و کتاب‌سوزان می‌پردازد. این کتاب‌ علمی-تخیلی جنجالی پیش از این در دهه 60 دستمایه فرانسوا تروفو برای ساختن یکی از تکان‌دهنده‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفته و حالا نادری فیلمنامه‌اش را نوشته و بحرانی هم کارگردانی‌اش کرده تا در امی 2018 مورد توجه قرار گیرد!
ایرانی‌های امی 2018
درباره امیر نادری تاکنون زیاد گفته شده؛ یکی از بزرگان سینمای ایران با آثاری چون تنگنا، تنگسیر، دونده و... که سه دهه پیش به آمریکا مهاجرت کرد... رامین بحرانی دیگر کارگردان ایرانی ساکن آمریکاست که با نخستین فیلمش بیگانگان در دهه 80 در جشنواره فیلم شرکت کرد و بعد در آمریکا با فیلم‌هایی چون سولو و درشکه‌چی مورد توجه قرار گرفت... حسین امینی کارگردان الینیست هم نویسنده انگلیسی است که سابقه نامزدی اسکار را دارد. از او سناریوهایی چون چهارپر و شانگهای را به یاد داریم.
دیگر نامزدها
اما نامزدهای امی 2018 بی‌عوامل ایرانی هم لیستی جذاب است. فهرستی با نام‌هایی چون کن لوچ، آنتونیو باندراس، تندی نیوتون، پنه‌لوپه‌کروز، بندیکت کامبربچ، اد هریس، دگار رامیرز، لورا دِرن، جسیکا بیل، جف دانیلز و...؛ با حضور سریال‌های محبوبی چون تاج، ‌بازی تاج و تخت، ‌داستان خدمتکار، ‌چیزهای بیگانه، ‌آمریکایی‌ها، این ما هستیم و ‌وست ورلد در فهرست بهترین سریال‌ها و حضور تمام کمپانی‌های نامدار تولید تلویزیونی که در این بین در میان استودیوها شبکه اچ‌بی‌او که در سال‌های اخیر بیشترین نامزدی را کسب می‌کرد این بار پیشتازی را به نتفلیکس واگذار کرده است. در فهرست سریال‌ها نیز بازی تاج و تخت با ۲۲ نامزدی بیشترین نامزدی را در میان سریال‌ها به خود اختصاص داده. برنامه‌ شبانه ‌شب شنبه زنده و وست‌ورلد نیز هر یک با ۲۱ نامزدی در رده بعدی جای دارند. 


تعداد بازدید :  210