شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
ویژه‌برنامه بررسی دستاوردهای‌ کی‌روش با حاشیه‌های فراوان روی آنتن رفت
دادگاه پرانتقاد عادل

شهروند| حمایت‌های برنامه «بیست‌هجده» با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور از کارلوس کی‌روش و تیم‌ملی در روزهای گذشته سوژه داغ رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بوده است. خیلی‌ها به این موضوع که فردوسی‌پور به یک‌طرفه و جانبدارانه از کی‌روش و عملکردش در تیم‌ملی دفاع می‌کند، پرداختند و همین موضوع باعث موضع‌گیری برخی مربیان و پیشکسوتان مشهور علیه این گزارشگر محبوب سیما شد.
3 کارشناس برای بررسی عملکرد کی‌روش
با ادامه روند انتقادها، فردوسی‌پور تصمیم گرفت برنامه پنجشنبه‌شب خود را به بررسی دستاوردها‌ و عملکرد کی‌روش اختصاص دهد و از 3 کارشناس نیز دعوت کرد. امیدرضا روانخواه به‌عنوان مخالف سبک بازی تیم‌ملی که چندی قبل نیز قطع‌شدن حرف‌هایش در برنامه بیست‌هجده سوژه شده بود، در برنامه حضور یافت.
سهراب بختیاری‌زاده مربی تیم امید به‌عنوان مدافع برنامه‌های کی‌روش حاضر شد و هیوا یوسفی روزنامه‌نگار باسابقه ورزشی که هم‌اکنون سردبیری روزنامه همشهری ورزشی را برعهده دارد نیز، کارشناس بی‌طرف این برنامه بود تا بحث جذابی شکل بگیرد.
عادل خودش هم دخالت می‌کرد!
معمولا در برنامه‌های این‌چنینی وقتی 3 کارشناس (مخالف، موافق و بی‌طرف) حضور پیدا می‌کنند، دیگر مجری موضعی در قبال اتفاقات نمی‌گیرد و اجازه می‌دهد که کارشناسان در این خصوص حرف بزنند و مسائل را تحلیل کنند اما فردوسی‌پور گاهی اوقات خودش نیز در بحث شرکت می‌کرد تا همین موضوع به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.
دودستگی
دادگاهی که فردوسی‌پور برای بررسی و تحلیل دستاوردهای کی‌روش در مدت 7‌سال حضورش در تیم‌ملی ترتیب داد، در فضای مجازی و به‌خصوص اینستاگرام و توییتر بازتاب زیادی داشت.
تعداد زیادی از کاربران به حمایت از عادل پرداختند و اعتقاد داشتند اگر او حامی تمام‌قد و کورکورانه کی‌روش بود، هرگز به خودش اجازه نمی‌داد که منتقد و مخالف به برنامه بیاورد و همین که او روانخواه را دعوت کرده، نشان از بی‌طرفی‌اش دارد.
از سوی دیگر، بسیاری به این موضوع اشاره کردند که عادل به‌عنوان مجری این مناظره نباید اظهارنظری درباره کی‌روش انجام می‌داده و او باز هم نتوانسته حمایت‌های خاص خودش از تیم‌ملی را انجام ندهد.
بحث به رسانه‌ها کشیده شد
بحث به همین‌جا ختم نشده و برخی رسانه‌ها نیز موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند. جالب این‌که دودستگی درباره رفتارهای فردوسی‌پور به رسانه‌های ورزشی نیز کشیده شد و عده‌ای علیه و عده‌ای له مجری محبوب سازمان صداوسیما مطالبی را منتشر کردند.  
مسأله مهمتر این‌که برخی از اهالی فوتبال به پایان باز بحث پنجشنبه‌شب اشاره داشتند. این‌که بحث‌های صورت‌گرفته هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و قضاوت به مردم سپرده شده است. اتفاقی که البته در مناظره‌ها مثبت تلقی می‌شود و نمی‌توان سلیقه مردم را درباره گفتن حقیقت‌ها ایراد گرفت.

 


تعداد بازدید :  486