شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
5لحظه درخشان آسیایی‌ها در روسیه

پیروزی‌های جذاب و معروف، لحظات شکستن رکوردها، اجرای تیمی و فردی، لحظه قهرمانی تیم قهرمان و ... همه اینها در جام جهانی 2018 وجود دارد. ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا و عربستان سعودی نمایندگان قاره آسیا در جام 21 بودند.
قهرمان جهان را نابود کردند

آلمان به قهرمانی دوباره جام جهانی امید داشت اما جنگجویان تی‌جاک ثابت کردند که می‌توانند قهرمان جهان را ناکام کنند. جو هون وو یک بازی مردانه کرد و دروازه‌بان کره هم 6 بار آلمان‌ها را ناامید کرد. مردان کره به گونه‌ای بازی کردند که سال‌ها این نتیجه را در یاد همه نگه می‌دارد.
ارزانی، رکورد را شکست
 دانیل ارزانی 19ساله در تاریخ بزرگترین رویداد جهانی فوتبال ثبت شد. او تنها 6ماه بعد از نخستین بازی خود برای تیم شهر ملبورن به تیم ملی استرالیا دعوت شد. لحظه افتخار ارزانی همان 6 دقیقه بود که جوان‌ترین بازیکن جام جهانی شد. شاید او نتوانسته است در روسیه گل بزند اما حتما در دیدارهای آینده در جام ملت‌های آسیا حضور درخشانی خواهد داشت.
داستان باورنکردنی بیرانوند

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران یکی از داستان‌های مهیج جام جهانی 2018 روسیه را ساخت. او در رسانه‌های بین‌المللی مطرح شد و همه چیز از زندگی‌اش را بازگو کرد، از خوابیدن در خیابان‌های تهران تا کارگری  و ... برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای در جام جهانی. ایران در مسابقه آخر خود با پرتغال برای رسیدن به دور بعد، هنوز فرصت داشت. نتیجه یک بر صفر بود اما همان زمان داور برای رونالدو پنالتی گرفت. بیرانوند در مقابل بهترین بازیکن جهان قرار گرفت و توانست خیره کننده باشد. یک لحظه افتخار پاداش سال‌ها کار و سختی.
برد تاریخی

عربستان بعد از 12سال دوری از جام جهانی دوباره به جام برگشت اما بازگشتش شروع خوبی را به همراه نداشت اما در بازی دوم بهبود پیدا کرد. فالکون‌های سبز نخستین برد خود در جام جهانی را بعد از 24سال به دست آوردند. آنها آخرین بار در سال 1994 یک بر صفر از بلژیک بردند. بلژیکی که حالا جزو چهار تیم برتر جهان است.
غواصی ژاپنی‌ها در روسیه
 سامورایی‌های آبی تنها نماینده آسیا بودند که به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کردند. آنها چالشی فوق‌العاده در برابر بلژیک داشتند. مردان مربی آکیرا نیشینو عملکردی پر انرژی داشتند و در سه دقیقه اول بازی کاری کردند که نیمه اول برنده به رختکن رفتند. لذت بازی در برابر بلژیک در یک شانزدهم فوق‌العاده است اما به هر حال آنها از یکی از چهار تیم برتر جهان 3 گل دریافت کردند و به مرحله بعد صعود نکردند.

 


تعداد بازدید :  452