شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
عدد روز

26 درصد کاهش فروش پژو در خاورمیانه

شرکت پژوسیتروئن فرانسه اعلام کرد: فروش محصولات این شرکت با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در خاورمیانه طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸، ۲۶درصد کاهش داشته است. شرکت پژوسیتروئن به رویترز گفته است: ایران در سال گذشته میلادی بیش از ۱۲درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده بود و خروج از بازار ایران به علت تحریم‌های جدید آمریکا، ۲۶درصد از فروش این خودروساز فرانسوی را در منطقه غرب آسیا کاهش داده است. این درحالی است که میزان فروش خودروهای شرکت پژوسیتروئن در سال گذشته میلادی در اروپا و جهان به ترتیب ۸.۴ و ۱.۹ درصد رشد داشته است. شرکت پژوسیتروئن طی سال‌های اخیر همواره به دنبال توسعه بازارهای خود در بیرون از اروپا بوده، اما خروج این شرکت از ایران به دلیل تحریم‌ها و قرارداد خرید شرکت اوپل موجب شده تا وابستگی پژوسیتروئن به بازار اروپا افزایش یابد.

4000 تومان یارانه واردات هرکیلوگرم گوشت قرمز

با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد کماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز ۳۸۰۰ تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود 4هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار که با حضور نمایندگان دولت، شرکت‌های تولیدکننده فولادی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، برنامه‌ریزی و سازماندهی به منظور تنظیم محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا و تداوم واردات گوشت گرم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. با تصویب اخیرکارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد کماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز 3800تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود 4هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد . یارانه ریالی مابه‌التفاوت قیمت تمام شده واردات با قیمت مصوب و تثبیتی تنظیم بازار است. به این ترتیب علاوه بر یارانه ریالی، دولت به ازای واردات هر دلار گوشت، یارانه‌ای برابر با 400تومان یعنی فاصله قیمتی 3800 تا 4200 را پرداخت می‌کند.

6 برابری قیمت گل در ایران نسبت به هلند

 غلامحسین سلطان‌محمدی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه استان تهران قیمت گل در ایران را 6برابر هلند اعلام کرد و گفت: با وجود تولید انبوه گل در ایران، واردات این محصول بسیار بیشتر از صادراتش است که البته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل سخت‌تر و گران‌تر می‌شود. طبق آمار در سال گذشته صادرات گل ۴۹۰درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است. اما باتوجه به رتبه هفدهم تولید در این بخش، صادرات  جایگاه مناسبی ندارد و به گفته سلطان‌محمدی، به‌رغم اینکه برای تولید انبوه گل امکانات وجود دارد، صادرات سالانه ۲۰۰ میلیون دلار است؛ درحالی که هزار برابر این مقدار، واردات گل و گیاه داریم.  وی با بیان این که باید برای صادرات گل زیرساخت ایجاد شود، گفت: تولید باید دست عده زیادی باشد و صفر تا ۱۰۰ آن در داخل انجام شود تا قیمت تمام شده کاهش یابد. عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان ادامه داد: هزینه تولید و قیمت صادرات در کشور ما گران است. برای مثال قیمت فروش یک شاخه گل رز در بازار هلند ۵۰۰ تومان و در بازار ایران ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.


تعداد بازدید :  332