شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
پیشنهاد سفرهای خارجی

 جاذبه‌هاي زيرزميني
شهر مردگان فرانسه: پاريس يكي از شهرهايی است كه در زيبايي و جذابيت شهره است اما در اين شهر زيبا، بايد آرام قدم برداريد تا مبادا آرامش چندين‌ميليون روح خفته زيرشهر را برهم زنيد. تونل زيرزميني و خوفناك كه منزلگاه 6ميليون جسد پوسيده است، تاكنون میهمان دو توريست شجاع بوده‌ كه شب را كنار آنها صبح كرده‌اند و بعد از آن هيچ توريستي نتوانسته شب را آن‌جا بماند. داستان اجساد اين معدن به‌ سال 1785 برمي‌گردد، دوراني كه قبرستاني به مدت چندين قرن اجساد مردگان را در خود جاي داده بود و ساكنان اطراف آن از بوي تعفن آن شاكي بودند و دولت وقت تصميم به تخليه قبرستان و انتقال اجساد به يكي از معادن متروكه نمك گرفت و از آن زمان به بعد، اين معدن تبديل به شهر مردگان شد.

تونل كوچي، ويتنام: يكي از آثار به‌جامانده از جنگ ويتنام تونلي زيرزميني است به نام كوچي كه روزگاري مخفيگاه سربازان ويتنام در دوران جنگ با آمريكا بوده و حالا محلي براي بازديد گردشگران شده است. تونلي زيرزميني در بيست‌ مايلي شهر هوچي‌ مين. ابتداي اين تونل باريك و كوچك است اما بعد از ورود فضا كمي بازتر مي‌شود. در اين تونل انبار غذا، انبار مهمات جنگي و مكان مداواي سربازان به چشم مي‌خورد.

شهر زیرزمینی کوبر پدی، استرالیا: در اين شهر كه در جنوب استراليا قرار دارد، تقريبا 3500نفر زندگي مي‌كنند كه هرساله پذيراي 1500 گردشگر‌ند. كوبرپدي از آثار به‌جامانده از جنگ جهاني دوم است؛ محلي براي اقامت مهاجران و سربازان. البته پس از جنگ با گسترش گردشگران و استخراج عقيق مردم تصميم مي‌گيرند شهرشان را گسترش بدهند، يكي از جذابيت‌هاي اين شهر بي‌شك كوه‌ها و تپه‌هاي رنگي اطراف آن است. اگرچه نمي‌توان از شب‌هاي پرستاره، صخره‌نوردي آن چشم‌پوشي كرد.

معدن زيرزميني، ولز: معدنی متروكه كه به پارك تفريحي منحصربه‌فردي تبديل شده است. وارد اين معدن قديمي كه مي‌شويد، قطاري شما را به حدود 100فوت زيرزمين مي‌برد تا گردش در شهري زيرزميني را تجربه كنيد. اين معدن قديمي در شمال ولز قرار دارد كه در قرن 21شكل‌ و شمايلي متفاوت به خود گرفته است. طراحي اين پارك به اين‌ ترتيب است كه در ارتفاع 180فوتي آن فنرهاي فلزي و غول‌پيكري نصب شده است؛ فنرهايي شبيه به شبكه‌اي تودرتو  كه گردشگران مي‌توانند هيجان پياده‌روي در ارتفاع 180فوتي روي اين فنرها را تجربه كنند.

سالينا توردا، روماني: يكي از زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري زيرزميني در رماني قرار دارد؛ سالينا توردا. اين مكان در ميان جاذبه‌هاي گردشگري رتبه 22 زيباترين مكان گردشگري را ازآن خود كرده است؛ جاذبه‌اي منحصر‌به‌فرد در جهان. سالينا توردا در ارتفاع 120متري زيرزمين قرار دارد و حالا به‌عنوان پاركي تفريحي در روماني مشهور است. شما مي‌توانيد در پارك ساليناتوردا از چرخ‌فلك، زمين گلف و درياچه‌اي مصنوعي لذت ببريد.


تعداد بازدید :  394