شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
در هندوراس رخ داد
معمای مرگ «ملکه زیبایی» در آخرین تانگو

6 روز از ناپدید شدن 2 خواهر راز هولناکی را برملا کرد. «ملکه زیبایی» هندوراس که در جشن تولد نامزدش با یک مرد غریبه رقصیده بود، قربانی یک جنایت انتقام‌جویانه شد.
ماریا جوز آلواراد 19ساله که در‌سال 2014 به‌عنوان ملکه زیبایی هندوراس انتخاب شده بود، سرنوشت تلخی داشت. او که به همراه خواهرش برای شرکت در مراسم جشن تولد نامزدش به «سانتا باربارا» سفر کرده بود وقتی با پیشنهاد رقص یک مرد غریبه روبه‌رو شد، هرگز تصور نمی‌کرد نامزد حسودش، او را به گلوله ببندد.
«ماریا» که در ماه آوریل تاج «ملکه زیبایی» هندوراس را به سر گذاشت، قصد داشت برای شرکت در مراسم «دختر شایسته جهان» به انگلیس سفر کند. اما قبل از آن به مراسم جشن تولد «پلوتارکو روئیز» (نامزدش) رفت. تنها یک ساعت با پرواز فاصله داشت که ناگهان قربانی تصمیمی جنون‌آمیز شد.
حسادت مردانه
وقتی پلیس ملی هندوراس در جریان ناپدید شدن 2 خواهر جوان قرار گرفت، تجسس‌های پلیسی برای رازگشایی از این معمای مرموز آغاز شد. دوستان «ماریا» و «صوفیا» که آخرین بار آنها را در جشن تولد نامزد «ماریا» دیده بودند، در تحقیقات پلیس سرنخی طلایی را در اختیار ماموران قرار دادند. ظن پلیس به نامزد «ماریا» کافی بود تا او بازداشت شود. اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این 2 خواهر قربانی جنایتی مردانه شده باشند. تا این‌که «پلوتارکو روئیز» که از ابتدا قصد داشت با داستان‌سرایی پلیس را از مسیر اصلی پرونده دور کند با اعترافات تکان‌دهنده پرده از راز جنایت مرگبارش برداشت. او در اعترافاتش گفت: «روزی که «ماریا» و خواهرش برای شرکت در جشن تولد من آمده بودند روز آرامی بود. در وسط میهمانی بودیم که ناگهان «ماریا» را درحال رقصیدن با یک مرد غریبه دیدم. نمی‌توانستم خشمم را کنترل کنم. حالت عادی نداشتم. تا پایان میهمانی افکار شیطانی به ذهنم هجوم می‌آورد. بعد از این‌که مهمان‌ها رفتند و من با «ماریا» و «صوفیا» تنها شدم، این مسأله را عنوان کردم. اما دعوا بینمان آغاز شد. یک هفت‌تیر در جیبم پنهان کرده بودم و ناگهان به سمت خواهرش شلیک کردم. ماریا وحشت کرده بود و قصد داشت که فرار کند، دوباره دست به اسلحه بردم و با شلیک گلوله او را هم کشتم. وحشت کرده بودم و برای همین از یکی از دوستانم به نام «ریس مالدونادو» کمک خواستم. با کمک یکدیگر جسدشان را در خودرویمان گذاشتیم و سپس به اطراف یک رودخانه در جنگل برده و دفن کردیم. ژنرال «رامون سابیلون» مدیر پلیس ملی هندوراس در رابطه با این جنایت گفت: «وقتی «روئیز» به شلیک به سوی این دو زن و بعد دفن اجساد آنها با کمک «مالدونادو» اعتراف کرد. همدست او نیز دستگیر شد.»
کشف اجساد 2 خواهر
همین اعترافات کافی بود تا تیمی از ماموران پلیس به منطقه‌ای که نامزد «ماریا» ادعا داشت جسدها را در آن‌جا دفن کرده‌اند اعزام شوند. تا این‌که در تجسس‌های پلیس جسد این 2 خواهر جوان در اطراف رودخانه کشف شد. به گزارش سازمان ملل متحد، هندوراس بالاترین آمار سرانه قتل در جهان را دارد. گزارش‌ها حاکی است که هندوراس شخص دیگری را به نمایندگی از این کشور برای شرکت در رقابت زن شایسته جهان نخواهد فرستاد. سازمان‌دهندگان رقابت‌های لندن هم به شدت از این حادثه ابراز تاسف کرده و همدردی خود را با خانواده دو زن جوان ابراز کرده‌اند. هندوراس از کشورهای فقیر آمریکای مرکزی از خشونت‌های شدید رنج می‌برد.

دیدگاه‌های دیگران

ر
رضا اصلاحی |
مخالف 0 - 0 موافق
سلام ٦ روز از ناپدید شدن ٢ خواهر راز هولناکی را برملا کرد. «ملکه زیبایی» هندوراس که در جشن تولد نامزدش با یک مرد غریبه رقصیده بود، قربانی یک جنایت انتقام‌جویانه شد !!!!؟؟؟ 1- هندوراس کجا است !؟ 2- آیا ما هم ملکه زیبایی داریم !؟ 3-اینکه نامزد ماریا چه گفته ، به چه درد ما می خورد !؟ 4- اصلاً این روئیز و مالدونادو چقدر خطرناکند !!!؟؟؟ 5- آیا پلیس ایران در جریان موضوع قراردارند !!!؟؟؟؟ 6 - به همه بگویید که دیگر به مراسم تانگو نروند و یا اگر می خواهند بروند ، حتماً با ولی خودشان بروند !!! نمیدانم پشت ذهن کسی که این خبر را در صفحه حوادث روزنامه آورده چیست !؟ امیدوارم خبرهایی از این دست که موجبات نگرانی مردم ما را فراهم می کند و باعث می شود تا به هندوراس نروند ، کمتر در روزنامه وزین شهروند که جایزه برترین رسانه ملی پاکیزه نویسی را دریافت کرده دیده شود !!!!!.

تعداد بازدید :  410