شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
این‌بار «یانی» در تهران

تا همین‌‌جا هم عالی است، ‌درست است که هنوز موسیقی مشکلاتِ بسیاری دارد که حل نشده ‌همچنان تعدادِ زیادی ممنوع‌الكار هستند و اجازه‌ برگزاری کنسرت و انتشارِ آلبوم ندارند، هنوز مراحلِ مجوزِ آلبوم‌ها بسیار طولانی است و همچنان نوازندگانِ زن امکانِ اجرایِ برنامه در بسیاری از شهرستان‌ها را ندارند؛ اما همین‌که پایِ موسیقیدانانِ بزرگِ خارجی به ایران بازشده جای شکرش باقی است.
گویا حالا قرار است بعد از «کیتارو»، «یانی» به تهران بیاید برای اجرایِ برنامه؛ هرچند امیدواریم این برنامه با نظمِ بیشتری برگزار شود و ناهماهنگی‌هایی که در برنامه‌ «کیتارو» وجود داشت، پیش نیاید. پیروزِ ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  می‌گوید: مدیربرنامه‌های «یانی» به‌زودی به تهران می‌آید و رایزنی‌هایی برای حضور این هنرمند در ایران خواهیم داشت. گویا او قرار است در تهران و کیش به اجرایِ برنامه بپردازد و به همین خاطر است که مدیرکل دفترِ موسیقی در گفت‌وگویی با ایسنا می‌گوید: «حضور قطعی یانی در تهران و برگزاری کنسرت او در کشور به مذاکراتی بستگی دارد که با مدیربرنامه‌های او خواهیم داشت و در صورت به توافق رسیدن دوطرف، این هنرمند در کیش و تهران روی صحنه خواهد رفت.
این کنسرت نیز مانند کنسرت «کیتارو» در تهران به همت بخش خصوصی برگزار می‌شود، اما دفتر موسیقی از چنین برنامه‌هایی حمایت می‌کند.» او در پاسخ به این پرسش که آیا سالن‌ کنسرت کیش امکانات مناسبی برای اجرای این هنرمند دارد؟ هم جواب می‌دهد که سفری به کیش داشته و مذاکراتی با سرمایه‌گذارها کرده است و بر این اساس، اقداماتی برای تجهیز یک سالن حرفه‌ای انجام می‌دهند تا این کنسرت به‌صورت کاملا حرفه‌ای برگزار شود، اتفاقی که البته در کنسرتِ کیتارو رخ نداد. «یانی کریسومالیس» متولد 14 نوامبر 1954 در کالاماتای یونان است. تاکنون بیش از 25‌میلیون نسخه از آلبوم‌های او در دنیا به فروش رفته ‌است.


تعداد بازدید :  321