شماره ۱۴۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
رد ادعای یک نماینده مبنی بر دخالت سعودی‌ها در بازار ایران
قاچاق 3.5 میلیون سکه صحت ندارد

مریم شکرانی- شهروند|  «بگم بگم‌های» سکه و دلار بالا گرفته است و در این میان گاهی ادعاهایی مطرح می‌شود که هیچ منطق و پایه عقلانی ندارد. یکی از این بگم بگم‌ها ادعای جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که  گفته:   در
 2 ماه گذشته 3‌میلیون و 500‌هزار سکه از کشور جمع‌آوری و به سلیمانیه عراق فرستاده شده است. احمد انارکی‌محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم اما، در واکنش به این ادعا به «شهروند» می‌گوید: «ادعای خروج 3میلیون‌و500‌هزار قطعه سکه از ایران صحت ندارد و از آن دسته ادعاهای جنجالی و بی‌پایه و اساس سکه و دلار برای خبرسازی است.»  او با بیان این‌که در آخرین نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته حضور داشته است و هیچ گزارشی مبنی بر خروج این حجم بزرگ طلا و حتی مقادیر کمتر وجود نداشته است، ادامه می‌دهد: من نمی‌دانم آقای قدوسی این ادعا را براساس چه سند و مدرکی بیان داشته است، اما یک دو دوتا چهارتای ساده هم نشان می‌دهد قاچاق طلا از ایران در شرایط فعلی اصلا به صرفه نیست و وقتی سکه در بازار ایران با دلال‌بازی این همه گران شده و قیمت آن غیرواقعی است، قاچاق آن به خارج از ایران که برای قاچاقچی سراسر ضرر است!
این ادعاهای عجیب بازار سکه و دلار در شرایطی رخ می‌دهد که عده‌ای تلاش می‌کنند نوسانات این بازار را به عوامل خارجی و بیرون از بازارهای مالی ربط بدهند.
گفتنی است کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود: سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراق قرارگاه زدند و آنها 13 نفر را مامور کردند که در بازار تهران هرچه سکه و دلار آوردند، خریداری کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفته است این افراد ماموریت داشتند هرچه سکه و دلار در بازار تهران بوده را حتی 20‌درصد بالاتر از قیمت هم خریداری کنند.


تعداد بازدید :  306