شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
سهراب سپهری رکورددار هفتمین «هفت‌نگاه» شد

هفتمين دوره «هفت‌نگاه» با فروش ٩٠ نقاشى و مجسمه هفته اول خود را پشت‌سر گذاشت و نقاشی انتزاعی از سهراب سپهری که به مبلغ 150‌میلیون تومان به فروش رسید، گران‌ترین اثر به‌فروش‌رسیده در این دوره است.
به گزارش مهر، هفتمين دوره فروش‌ سال هنرهاى تجسمى كه با هدف رونق‌افزايى به اقتصاد هنر از جمعه پيش در فرهنگسراى نياوران آغاز به كار كرده است در حالى وارد هفته دوم و پايانى خود مى‌شود كه با فروش ٩٠ اثر از قريب به ٨٠ هنرمند، توفيق خوبى داشته است. تا اين لحظه گران‌ترين اثر به‌فروش‌رسيده در اين دوره به نقاشى انتزاعى از سهراب سپهرى تعلق دارد كه ١٥٠ميليون‌تومان فروخته شد، ركورد دوم از اين منظر از آن نقاشى خطى از على شيرازى است كه ٦٠ ميليون تومان در همان افتتاحيه به فروش رسيد.  همچنین نقاشى ‌خط نصرالله افجه‌اى ٥٠ ميليون تومان و نقاشى از ايرج شافعى ٢٧ميليون‌تومان فروخته شده است.
 اما از منظر تعداد آثار به‌فروش‌رسيده سپیده نژادستاری با فروش ١٦ نقاشى ٥٠‌هزارتومانى ركورددار است. بسيارى از خريداران آثار اين هنرمند براى اولين بار است كه يک اثر هنرى مى‌خرند. از منظر تعداد علیخان عبداللهی 8 اثر، کیوان بیران‌وند 3 اثر و جلال شباهنگى، سعید درخشان و عباس جعفری هر كدام 2 اثر فروخته‌اند. از بسيارى از هنرمندان نیز يک اثر به فروش رسيده است كه مرتضی ممیز، ‌هانیبال الخاص، غلامحسين نامی، تاها بهبهانى، بيتا وكيلى، ابراهيم حقيقى، علیرضا سعادتمند، سياوش مظلومى‌پور، محمدعلى ترقى‌جاه، لیلی طاهری، شمس‌الدین غازی، نازیلا مقدم، احمد محمدپور، شهره مهران، فریش البرزکوه، مهروز بلادی و ندا معین‌افشاری از اين جمله‌اند. «هفت‌نگاه» متشكل از گالرى‌هاى «گلستان»، «والى»، «هفت‌ثمر»، «آريا»، «الهه» و «ماه مهر» به مناسبت هفتمين دوره با مشاركت 7 گالرى میهمان «آران»، «اعتماد»، «حنا»، «زیرزمین دستان»، «سین»، «سیحون» و «طراحان آزاد» با ارایه
٤٠٠ اثر از ٣٥٠ هنرمند اين دوره را برگزار شده است.


تعداد بازدید :  270