شماره ۴۳۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد ظهر پنجشنبه 29 آبان‌ماه به دیدار آیت‌الله جوادی‌آملی رفت و با او درباره عملکرد وزارت ارشاد،‌ در حوزه نظارت بر چاپ و نشر و مشکلات فیلم‌هایی که در دولت قبل مجوز ساخت گرفته‌اند و هم‌اکنون برای اکران نیازمند اصلاحات هستند، صحبت کرد.

پلن‌بی کمپانی تهیه فیلم متعلق به بردپیت، برای ساخت فیلم «آلفا» با نویسنده «آخر‌الزمان روباتی» همکاری  می‌کند.

همزمان با آغاز پخش مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» ساخته بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی تصاویر بازیگران نقش روحانی این سریال (فرهاد آئیش و هومن برق‌نورد) برای نخستین‌بار منتشر شد.

آیین چهلمین روز کوچ بی‌بازگشت حامد خسروی مستندساز و برنده سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر کشور، استان و خانواده خسروی در مجتمع فرهنگی ارشاد انزلی
 برگزار شد.

بیش از نیمی از فیلمبرداری «نزدیکتر» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی به انجام رسیده و کار در لوکیشن اصلی این فیلم به پایان نزدیک می‌شود. پارسا پیروزفر، پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، محمد بحرانی، شیرین یزدانبخش، فراز مدیری و ستاره اسکندری از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» با حضور عوامل آن، روز شنبه اول آذرماه در موزه سینما در تهران، اکران ویژه می‌شود.

فیلم «درباره الی» که اصغر فرهادی در‌سال ۱۳۸۷ نوشته و کارگردانی کرده است، بهار آینده در آمریکا به اکران عمومی می‌رسد.

احمد امینی، رسول صدرعاملی، حسین کرمی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی به‌عنوان اعضای هیأت انتخاب، آثار بخش سینمای ایران جشنوار سی‌و‌سوم فیلم فجر را انتخاب خواهند کرد.

عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت صبح دیروز از نجف دریابندری مترجم شناخته‌شده که در بستر بیماری است، عیادت کرد.

500 تن از هنرمندان و فعالان رسانه ملی با امضای نامه‌ای، انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صداوسیما و انتخاب علی‌اصغر پورمحمدی به سمت معاون سیما را تبریک گفتند.

کمپانی فیلمسازی «سونی» اعلام کرد، از تولید فیلم زندگی بنیان‌گذار شرکت «اپل» منصرف شده و احتمالا ساخت این پروژه را به مزایده
خواهد گذاشت.

انیمیشن کوتاه «توهم» ساخته محمدرضا حنفی جایزه بهترین انیمیشن از نگاه مخاطبان را در جشنواره Festimation آمریکا
 به دست آورد.

«مایک نیکولز» خالقِ فیلم‌هایی چون «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» و «باقی‌مانده روز» که طی 6دهه فعالیتِ سینمایی‌اش یعنی «امی»، «گرمی»، «اسکار» و «تونی» را کسب کرده بود، در 83سالگی درگذشت.

فیلم سینمایی «شیار 143» ساخته نرگس آبیار طی مدت 9 روز نمایش به فروش 450‌میلیون‌تومانی دست یافت و همچنین فیلم سینمایی «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور نیز به فروش 136‌میلیون‌تومانی رسید.

فیلم «شهر موش‌ها 2» با مجموع فروش 11‌میلیارد بدون این‌که هزینه‌های تولیدش برگردد با سینمای سرگروهش خداحافظی کرد.


تعداد بازدید :  337